سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۳
دهستان‌هاي چهارمحال و بختياري صاحب كتابخانه مي‌شوند

حذف حق عضويت در كتابخانه‌هاي روستاها و دهستان‌هاي مناطق محروم، عامل مهمي در جذب جوانان به كتابخانه‌ها خواهد بود.

تا پايان سال جاري تمام 52 مركز دهستان هاي چهارمحال و بختياري صاحب كتابخانه مي‌شوند. اين خبر را سياوش ميرزايي، مدير كتابخانه هاي چهارمحال و بختياري، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اعلام كرد.

وي درباره پيشنهاد اين رسانه مبني بر حذف حق عضويت در كتابخانه هاي روستايي نيز گفت: هفت كتابخانه روستايي در روستاها و دهستان هاي اين استان قرار دارد كه به دليل فقر اقتصادي اهالي و امكانات اندك، كتابخانه ها هيچ حق عضويتي از اعضا دريافت نمي كنند. 

به گفته ميرزايي، هيچ‌كدام از كتابخانه هاي روستايي به دستگاه رايانه مجهز نيستند، ضمن اين‌كه كتابخانه‌هاي موجود در اين كتابخانه ها اغلب قديمي است.

ميرزايي خاطرنشان كرد: ساخت كتابخانه‌هاي روستايي با همكاري دهياران، شوراهاي روستايي و آموزش و پرورش شهرستان‌هاي اين استان در اولويت كارهاي امور كتابخانه هاي چهارمحال و بختياري قرار دارد و پيش بيني مي شود تا پايان سال به انجام برسد.

مدير كتابخانه هاي چهارمحال و بختياري يادآور شد: اين استان از نظر تمركز جمعيت و موقعيت روستاها در هر شهرستان موقعيت ويژه اي دارد. فاصله روستاها از يكديگر گاه به 200 متر مي رسد و به دليل كم بودن جمعيت برخي از روستاها، اهالي ناچارند براي استفاده از كتابخانه مسافت زيادي را طي مي كنند.

به گزارش ايبنا، كتابخانه بخش چمن گلي، در دهستان بازفت، كتابخانه روستاي آوردگان در تالاب چغاخور شهرستان بروجن و كتابخانه كوهرنگ از جمله كتابخانه هاي در دست احداث استان چهارمحال و بختياري هستند كه به زودي به بهره برداري مي رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط