سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
اطلاعات و منابع مکتوب مربیان جودو به روز می‌شوند

رييس كميته تحقيق و پژوهش فدراسيون جودو با تأکید بر لزوم گسترش مکتوبات در حوزه‌های تخصصی ورزش اظهار داشت: يكي از فعاليت‌هاي اصلي اين كميته به‌روز كردن اطلاعات مربيان و ورزشكاران رشته ورزشي جودو از طریق گردآوري اطلاعات و كتاب‌هاي روز دنيا و ارايه آنهاست.

دكتر كيوان دهناد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بیان این موضوع گفت:‌ كميته تحقيق و پژوهش فدراسيون جودو به زودی تازه‌ترين كتاب‌ها،‌ مقالات و تحقيق‌هاي رشته ورزشي جودو و علوم تربيت ‌بدني را بررسي و اطلاعات آن را در اختيار مخاطبان قرار خواهد داد.

عضو كميسيون داوري فدراسيون جودو افزود: مركز تحقيق و پژوهش ورزشي در فدراسيون جودو براي اولين بار در كشور تشكيل شده است كه علاوه برفعاليت‌هاي عنوان شده به جمع‌آوري اطلاعات و آمار مسابقات گوناگون، كسب فنون و تاكتيك‌هاي نوين اين رشته مي‌پردازد.
رييس آكادمي ورزش‌هاي رزمي زوريخ سوييس عنوان كرد:‌ براي كسب اطلاعات و رسيدن به سطح جودوي  پيشرفته‌ جهان و همگام‌شدن با كشور‌هاي صاحب سبك و پيشرفته در اين زمينه نظیر ژاپن، تصمیم داریم همكاري‌ در زمینه ارتباط با دیگر کشورها را توسعه بخشیم.

رييس كميته داوران جودوي استان تهران گفت: در سال‌هاي اخير برپايي همايش تخصصي علمي ـ پژوهشي جودو يكي از فعاليت‌هاي مناسب فدراسيون جهاني است كه منبع مناسبي براي افزايش اطلاعات و به روز رساني آن است، اين همايش در سال جاري نيز در كشور هلند برگزار خواهد شد.

مدرس مربيگري و داوري رشته‌هاي جودو و جوجيتسو ضمن بيان اين مطلب كه همواره به گردآوري منابع و مكتوب‌كردن تجارب و یافته‌های تخصصی رشته خود مي‌پردازد، افزود:‌ يكي ديگر از اهداف اين مركز ارايه مطالب و تحقيقات در قالب كتاب و در آينده‌اي نه چندان دور است. 

داور و مربي بين‌المللي جودو تصريح كرد:‌ همچنين در تهیه و ارایه كتاب‌هاي اين مركز، رعایت سادگی مطالب و عامه فهم‌ بودن آنها از ویژگی‌های مدنظر مسوولان ان حوزه است به دليل آن‌ كه علاوه بر مربيان و ورزشكاران رشته جودو، كارشناسان، ورزشكاران و دوستداران ورزش‌هاي مختلف بتوانند از این مطالب استفاده كنند. 

دكتر كيوان دهناد به تازگي و طي حكمي از سوی فدراسيون جودوي ايران به عنوان رييس كميته تحقيق و پژوهش اين فدراسيون منصوب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط