شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
معرفي اسوه‌هاي آسماني كه مهجور مانده‌اند

عباس قدياني كتاب «اسوه‌هاي آسماني» را مي‌نويسد. او در اين اثر با نگاهي به زندگي ائمه اطهار(ع) مي‌كوشد چهره‌هاي آسماني نظير شهداي كربلا و اصحاب پيامبر(ص) را كه مهجور مانده‌اند و در تاليفات و پژوهش‌ها كمتر به آنها توجه شده است، معرفي كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اين پژوهشگر حوزه ديني و اجتماعي با نگارش اين كتاب در نظر دارد فرهنگي توصيفي از اسوه‌هاي آسماني را با بررسي زندگي شخصيت‌هايي برتر تاريخ اسلام ارايه دهد.

در جامعه ما تنها چهارده معصوم(ع) و برخي از شهداي كربلا به عنوان اسوه آسماني مطرح شده‌اند، در حالي كه اسوه‌هاي آسماني فراواني داريم كه كمتر از آنها ياد مي‌شود. از اين ميان مي‌توان به مادران امامان(ع) و ساير شهداي واقعه عاشورا اشاره كرد، افرادي كه براي همه مردم شناخته شده نيستند. 

اين كتاب براي تمامي اقشار جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان تاليف شده است تا آنها را با اصحاب پيامبر اسلام(ص) و شخصيت‌هاي برتر و ممتاز ديني آشنا سازد و همچنين در تلاش است بر اساس رتبه و جايگاه شخصيت‌هاي برتر و ممتاز ديني، منابع گوناگوني را براي معرفي اين افراد و مطالعات بيشتر درباره آنها عنوان كند.

كتاب «اسوه‌هاي آسماني» نوشته «عباس قدياني» اكنون در مرحله تصحيح قرار دارد و پيش‌بيني مي‌شود از سوي انتشارات فرهنگ مكتوب تا پايان سال جاري منتشر و روانه بازار كتاب شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها