یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
آغاز بازنگري و چينش منابع مرجع كتابخانه مجلس

مسول بخش مرجع كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي از آغاز مرحله بازنگري منابع اين بخش خبر داد و گفت: در اين برنامه با ارايه ويرايش‌هاي جديدتر منابع، آثاري كه بيشتر مورد نياز مخاطبان بودند، به مرجع منتقل مي‌شوند و منابع كم‌بازديد، راهي مخزن اين كتابخانه خواهند شد.

علي خاكپور در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، يكي از دلايل اين اقدام را محدوديت‌ فضاي اين بخش از كتابخانه نظير ساير قسمت‌هاي اين مركز ياد و اظهار كرد: علاوه بر به‌روز رساني منابع، ايجاد فضايي براي منابع جديدي كه در راهند، از ديگر دلايل تغييرات جديد اين بخش به شمار مي‌آيند.

وي با بيان اين كه در مساحت 500 متر مربعي بخش مرجع، حدود 12 هزار عنوان اثر در دسترس مراجعان قرار دارد، گفت: با كمك بخش فراهم‌آوري اين كتابخانه حدود 99 درصد از آثار مرجع و منابع حوزه علوم انساني كه در كشور به چاپ مي‌رسند، در اين بخش جايگزين مي‌شوند.

كارشناس ارشد كتابداري با اشاره به رويكرد ايجاد اين كتابخانه كه در ابتدا تامين منابع مورد نياز نمايندگان مجلس بود، توجه به تامين آثار حقوقي، تاريخي، علوم انساني و علوم اجتماعي را از جمله اهداف كتابخانه مجلس ياد كرد و بيان داشت: در بخش مرجع اين مركز علاوه بر آثار فارسي و عربي، كتاب‌هاي لاتين نيز در مجموعه‌هايي چند جلدي و حجيم جاي دارند.

كتابدار مرجع كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه روزانه بين 100 تا 150 نفر به اين بخش مراجعه مي‌كنند، اين ميزان را به تناسب فصول گوناگون سال تحصيلي متغير دانست و اظهار كرد: ميزان مراجعه پژوهشي، دانشگاهي و تحصيلي مخاطبان در فصول پاييز و زمستان افزايش مي‌يابد و افرادي كه مي‌خواهند آمادگي تحصيلي بيشتري پيدا كنند، در ايام تابستان نيز در اين بخش حضور مي‌يابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط