چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
جلوگیری از صدور مجوز برای چاپ کتاب‌های ناشر ـ مولف

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با ارسال نامه‌ای رسمی به معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد جلوگیری از روند اعطای مجوز به مولفان ناشر تحت عنوان «ناشر- مولف» را ارايه داد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، در این نامه که به پیوست آن شرح تفصیلی موضوع به امضاي تعدادی از ناشران رسیده٬ آمده است: متاسفانه بدون هیچ دلیل موجهی هرکس به بهانه چاپ چند برگ در قالب شعر٬ داستان و ... خود را فعال حوزه نشر می‌داند و می‌تواند به‌عنوان ناشر-مولف اثرش را به چاپ برساند. اگر نشر حوزه تخصصی است و ما ناشران کاری جز این حرفه نداریم چرا باید افرادی که از این صنعت بی اطلاع هستند وارد این حوزه شوند. 

در این نامه به بهمن دری معاون امور فرهنگی وزير ارشاد پیشنهاد شده است که ترتیبات و ساز وکاری فراهم و تمهیداتی اندیشیده شود که از ادامه این روند جلوگیری شود. 

معاون امور فرهنگی وزير ارشاد نيز با مثبت دانستن این پیشنهاد و با تاکید براین‌که از لحاظ قانونی مسوولیت انتشار کتاب با ناشر است و هرگونه پیگیری حقوقی متوجه صاحب پروانه نشر است، به اداره کتاب معاونت متبوعش ابلاغ کرد از صدور هرگونه مجوز نشر برای ناشر- مولف به جز مواردی که حايز شرایط است٬ خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها