یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
«نيمه پنهان» زندگي شهيد ابوالفضل عباسي آشكار مي‌شود

كتاب «ابوالفضل عباسي به روايت همسر شهيد» در مرحله نگارش قرار دارد. ليلا خجسته‌راد در اين اثر به معرفي استاد تكاوران نيروي دريايي ارتش در سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب مي‌پردازد تا در قالب يكي از كتاب‌هاي مجموعه «نيمه پنهان» توسط انتشارات روايت فتح منتشر شود.-

خجسته‌راد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: اين اثر نگاهي به زندگي شهيد ابوالفضل عباسي به روايت اقدس چراغي، همسر شهيد دارد.

وي افزود: كتاب «ابوالفضل عباسي به روايت همسر شهيد» به سبك روايت اول شخص نوشته مي‌شود و براي فاصله گرفتن از يكنواختي متن، در پاره‌اي موارد در قالب نثر ادبي توضيحاتي از زبان نويسنده آورده خواهد شد.

خجسته‌راد با اشاره به اين‌كه نقطه آغاز كتاب به دوران كودكي اقدس چراغي گره مي‌خورد، گفت: حوادثي كه روايت مي‌شوند حكايت از زندگي كاملا عادي شهيد و خانواده او دارند اما صبر اين زوج در مشكلات و سختي‌هايي كه همسر شهيد براي بزرگ كردن 4 فرزند خود پشت سر مي‌گذارد ويژگي اين كتاب است. 

وي درباره منابع كتاب «ابوالفضل عباسي به روايت همسر شهيد» گفت: مصاحبه‌هاي انجام شده توسط موسسه روايت فتح منبع اصلي بود. اما براي تكميل كتاب مصاحبه‌ ديگري با همسر شهيد انجام خواهم داد.

ابوالفضل عباسی، سال 1325 در ساوه متولد شد. او قبل از پیروزی انقلاب دوران آموزش تکاوری خود را در کشور انگلستان و در دانشکده کماندویی ببرهای سیاه گذراند و موفق به کسب درجه استادی در این دانشکده شد و در سال 1355 دوره عالي چتربازي را در دانشكده پياده نيروي زميني ارتش به پايان رساند. 

وي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي استاد تكاوران نيروي دريايي ارتش بود و نقش مهمي در دفاع 45 روزه از خرمشهر در روزهاي آغازين جنگ تحميلي عراق عليه ايران داشت. ابوالفضل عباسی در فروردين سال 1360 و در شهر آبادان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط