پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
طولانی‌ترین آواز نهنگ از درون کتابی از افق می‌آید!

کتاب «طولانی‌ترین آواز نهنگ» اثری از ژاکلین ویلسون به دست نسرین وکلیلی به فارسی ترجمه شده و به زودی به دست انتشارات افق به چاپ می‌رسد.

ایبنا نوجوان: «طولانی‌ترین آواز نهنگ» عنوان کتابی از ژاکلین ویلسون است که به دست نسرین وکلیلی به فارسی ترجمه شده و به زودی از سوی انتشارات افق به کتاب‌فروشی‌ها می‌آید.

این کتاب، رمانی ۳۶۸ صفحه‌ای در حوزه ادبیات نوجوان است و از میان داستان‌های انگلیسی قرن بیستم انتخاب شده. این کتاب داستان زندگی دختری به نام الا است. الا از تنها بودن ناراحت است. بهترین دوستش رفته و پدر او هم تنبل‌تر از این حرف‌هاست که با او بازی کند. علاوه بر این مشکلات، نوزاد خانواده دایما در حال گریه است و گریه او الا را عصبانی می‌کند. اما از همه بدتر وضعیت مادر این دختر است. مادر او در کماست و قدرت حرف زدن و انجام هیچ کاری دیگری را ندارد. وضع الا از این هم بدتر می‌شود وقتی که مدرسه پروژه‌ی درسی خسته کننده‌ای را شروع می‌کند. در این‌جاست که الا شروع به خواندن در مورد نهنگ‌ها می‌کند و در مدت کوتاهی مجذوب این حیوانات می‌شود. الا می‌فهمد که این حیوانات می‌توانند ساعت‌ها آواز بخوانند و محبتشان را به همدیگر ابراز کنند. اما آیا مادر ژاکلین هم در دنیای سکوت صدای نهنگ‌ها را می‌شنود؟ 
 
ژاکلین ویلسون نویسنده انگلیسی و متولد سال ۱۹۴۵ است. این نویسنده برای کتاب‌های خود در حوزه کودک و نوجوان مشهور است. رمان‌های او معمولا به موضوعاتی همچون طلاق، بیماری‌های ذهنی و تطابق با شرایط زندگی می‌پردازد. ویلسون تاکنون مجموعه‌های زیادی را برای کودکان به چاپ رسانده. مشهورترین مجموعه‌ی این نویسنده «تریسی بیکر» نام دارد که در سال ۱۹۹۱ به چاپ رسید. این نویسنده انگلیسی تاکنون بیش از ۲۰ جایزه بین‌المللی و داخلی ادبیات کودک و نوجوان از آن خود کرده که از جمله‌‌ی آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی داستان برتر موسسه گاردین را نام برد. «بازی شجاعت»، «آن‌جا کسی هست؟»، «دختران اشک آلود»، «زادروز ویکی»، «خاطرات سوفی» و « آبی و عمیق» برخی از آثار این نویسنده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط