دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
عضویت نیم‌بها در نهاد کتابخانه‌های گیلان

اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همزمان با هشتمین نمایشگاه استانی کتاب بازدیدکنندگان را به صورت نیم‌بها به عضویت کتابخانه‌ها در می‌آورد.-

سرپرست معاونت مديركل كتابخانه‌هاي عمومي گيلان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: برنامه‌های این اداره کل در نمایشگاه شامل دو بخش خدماتی و فرهنگی است که برای هر یک از این بخش‌ها برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

کوروش محمدي افزود: در جنبه فعالیت‌های خدماتي، نحوه ارایه خدمات كتابخانه‌اي، دسترسي و پاسخگويي به مراجعان و نرم افزارهاي موجود در كتابخانه‌ها معرفی خواهند شد.

وی اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در این نمایشگاه، اظهار کرد: در این بخش مسابقات فرهنگی، معرفی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، طرح کتاب من، معرفی کتابخوانان برتر در سال‌های گذشته، کتابدار برتر و نویسندگان هر شهرستان پیش‌بینی شده‌اند.

محمدی با بیان این‌که در روزهای برپایی نمایشگاه هر روز دو رابط فرهنگی کتابخانه‌ها در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی حضور دارند، یادآور شد: عضوگیری نیم‌بها از افراد علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و عضویت رایگان نویسندگان بومی استان گیلان برخی از این برنامه‌هاست.

وی اظهار کرد: همچنین هر روز یک مسابقه پیامکی در نمایشگاه برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان باید به سوال مطرح ‌شده در قالب پیامک پاسخ دهند و نفرات برتر هر مسابقه به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی عضو می‌شوند.

محمدی با اشاره به تاثیرات برگزاری نمایشگاه استانی کتاب، گفت: نمايشگاه كتاب تاثيرگذارترين فعاليت در حوزه توسعه و فرهنگ مطالعه و كتابخواني است كه مردم به طور زنده از منابع موجود در بازار نشر آگاه می‌شوند. در واقع، این نمایشگاه فرصت مناسبي است تا كتابخانه‌هاي عمومي عملكرد خود را كه جنبه فرهنگي و تاثيرات مستقيم روي افكار و انديشه مردم دارد، در معرض ديد همگان قرار دهند.

هشتمين دوره نمايشگاه كتاب گيلان تا 30 مهرماه در محل دایمي نمايشگاه‌هاي گيلان برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط