شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
اعلام برنامه‌های هفته کتاب استان سمنان

معاون اداره کتابخانه‌های استان سمنان از تجهیز تمام کتابخانه‌های استان سمنان به نرم‌افزار پیام مشرق، افتتاح سالن قرائتخانه کتابخانه عمومی سمنان، راه‌اندازی چهار ایستگاه مطالعه در سمنان و افتتاح کتابخانه عمومی درجزین همزمان با هفته کتاب خبر داد.-

هدایت‌الله خیاطیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که نخستین جلسه انجمن نهضت مطالعه مفید در هفته کتاب تشکیل می‌شود، اظهار کرد: همچنین نخستین جلسه شهرداری‌های استان برای همکاری با اداره کتابخانه‌های استان همزمان با این هفته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گردهمایی کتابداران استان در این هفته گفت: بیستمین هفته کتاب امسال استان سمنان با برپایی جشنواره گلریزان و نمایشگاه کتاب در این استان همراه خواهد بود و شامل هشت بخش است که از20 تا 27 آبان‌ماه در مجموعه ورزشی بانوی شهر سمنان دایر می‌شود.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درباره بخش‌های گوناگون این جشنواره گفت: معرفی خدمات ویژه دیجیتالی و فرهنگی کتابخانه‌ها، بخش نمایشگاهی نسخ خطی، نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان، بخش کتاب‌شناسی استان، جایگاه ویژه کتاب ناشران و نویسندگان استانی، از جمله بخش‌های این جشنواره‌اند. 

خیاطیان افزود: بخش اهدای کتاب، طرح تبلیغ و ترویج کتابخانه‌های مشارکتی، شناسایی و جذب خیران، تجلیل از کتابداران، نویسندگان و اعضای برتر کتابخانه‌های استانی و همچنین برپایی شب شعر، جشن کتاب کودک و نوجوان با همکاری صدا و سیمای استانی، از  برنامه‌های دیگر هفته کتاب سمنان به شمار می‌آیند.

خیاطیان درباره برنامه‌های دیگر کتابخانه‌های استان سمنان در هفته کتاب گفت: در هفته کتاب افراد می‌توانند از طریق این جشنواره به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های استان سمنان شوند.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به پیشرفت 80 درصدی کتابخانه مرکزی استان سمنان عنوان کرد: این کتابخانه با همکاری استانداری از نظر تامین اعتبار در قالب طرح پروژه‌های ماندگار همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 20 تا 27 آبان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها