سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
کودکان سمنانی تلفنی، سفارش کتاب می‌دهند

قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان از پذیرش سفارش تلفنی کتاب برای کودکان و نوجوانان از طریق شماره 2114 و تحویل 24 ساعته آن در این شهرستان خبر داد.-

محمد‌رضا خطیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که این طرح یک ‌سال است در شهرستان سمنان فعال شده و هشت هزار نفر عضو دارد، اظهار کرد: کتابخانه تلفنی «رنگین‌ کمان» اکنون 15 هزار جلد کتاب دارد و در سازمان فرهنگی هنری شهرداری این شهرستان واقع است که از طریق سه پیک، کتاب‌ها را طی 24 ساعت بعد از عضویت و سفارش، به کودکان و نونهالان تحویل می‌دهند.

وی همچنین از تجلیل فعالان عرصه کتابخوانی در کتابخانه رنگین کمان طی هفته کتاب خبر داد و عنوان کرد:  پنجشنبه (25 آبان ماه) در کتابخانه رنگین کمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان از کتابخوانان برتر کودک تجلیل می‌‌کند و همچنین در طول سال با برپایی مسابقه‌های کتابخوانی مانند خلاصه‌نویسی مناسب از کتاب‌ها، جوایز ارزنده‌ای را به این گروه اهدا می‌شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان درباره اختلاف همیشگی اداره کتابخانه‌های شهرستانی و شهرداری‌ها برای دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها گفت: سمنان مشکل پرداختی این سهم ندارد و خوشبختانه ما تعامل خوبی با اداره کتابخانه‌ها داریم اما بروز این مشکل، به طور کلی به نداشتن تعامل مناسب شهرداری و شورای شهر با اداره کتابخانه‌ها مربوط می‌شود.

رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان افزود: شهرداری یک نهاد عمومی خودگردان است اما کاهش درآمد شهرداری بیشتر از سوی کتابخانه‌ها پذیرفته نمی‌شود و  پرداخت منظم سهم نیم درصد کتابخانه‌ها فقط با تعامل حل می‌شود.

وی با اشاره به نصب کیوسک‌های مطالعه همراه با «پُرت»‌های اینترنت پرسرعت در شهرستان سمنان عنوان کرد: سه کیوسک مطالعه که مکانی برای مطالعه شهروندان در سطح شهر است، در این شهرستان راه‌اندازی شده‌اند. این کیوسک‌ها دارای میز و صندلی برای کتابخوانی و همچنین استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت است.

خطیبی افزود: این سه کیسوک مطالعه در بلوار ولیعصر(عج)، میدان امام علی(ع) و بلوار ولیعصر(عج) سمنان تعبیه شده و در افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی شهری تاثیر فراوانی داشته‌اند.

قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان با اشاره به چاپ سه کتاب «گلبرگ عفاف»،« ادیبان عشق» و « کتابک دفاع مقدس» اظهار کرد: انتشار کتاب‌ از سوی شهرداری‌ها و توزیع آن در اداره‌های شهرستانی و اهالی فرهنگ همراه با مراسم رونمایی، بهترین روش برای ترویج فرهنگ مطالعه در هفته کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط