دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
تبلیغ رسانه‌ای کتاب به جای برپایی جلسه‌های بدون بازده

کتابفروش برگزیده خادمان نشر بیستمین هفته کتاب خواستار تبلیغ رسانه‌ای کتاب به ویژه در هفته کتاب، به جای برپایی جلسه‌های بدون بازده در این هفته شد.-

اسماعیل هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: تبلیغ رسانه‌ای کتاب به ویژه در هفته کتاب، به جای برپایی جلسه‌های صوری و بدون بازده در این هفته و همچنین بررسی ریشه‌های بسته‌شدن کتابفروشی‌ها و نداشتن بازده اقتصادی این حرفه، می‌تواند راهکاری برای حل بحران فروش کتاب در سطح شهرستان‌‌‌‌ها باشد.

مدیر کتابفروشی هاشمی با بیان این‌که تعداد کتابفروشان حرفه‌ای باید افزایش یابد، اظهار کرد: بیشتر کتابفروشی‌ها در استان سمنان لوازم‌التحریر فروشند، در حالی که بازار‌ کتاب نیازمند کتابفروشان حرفه‌‌ای و چاپ‌های جدید آثار مکتوب‌ است. 
 
وی با بیان این‌که کتابفروشان با عرضه کتاب‌های جدید در همه زمینه‌ها و عمل بر طبق سلیقه و علاقه مردم می‌توانند فروش کتاب‌های مختلف را تضمین کنند، عنوان کرد: گفت: پیشنهاد می‌کنم اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها با در اختیار قرار دادن فضای مناسب به کتابفروشان، کتابخوانی را ترویج کنند. البته باید این کتاب‌ها در مکانی پرتردد واقع در مرکز شهر با یک ویترین مناسب، امکان دیده‌شدن داشته باشند.

مدیر کتابفروشی هاشمی با اشاره به این‌‌که بازدید از کتابفروشی‌ها همزمان با هفته کتاب عاملی برای شناسایی کتابفروشی‌ها در سطح شهرستان است، اظهار کرد: بازدید مدارس و دانشگاه‌ها از کتابفروشی‌ها در طول هفته کتاب، خرید کتاب‌های عمومی و تخصصی از این مراکز را افزایش می‌دهند.

هاشمی که اکنون 55 سال است به این حرفه مشغول است، با اشاره به ضرورت استمرار توجه به مقوله مطالعه و زحمتکشان عرصه کتاب در طول سال مانند روزهای هفته کتاب و نهادینه‌ کردن کتابخوانی در میان مردم، گفت: رسانه‌‌های دیدارای و شنیداری استانی با داشتن مخاطبان فراوان می‌توانند کتابخوانی را در جامعه گسترش دهند.

مراسم تجلیل از خادمان حوزه نشر 20 آبان‌ماه همزمان با آیین افتتاحیه بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. هفته کتاب نیز از 20 تا 27 آبان‌ماه اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط