چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷
دسترسی به کتاب در تمام نقاط شاهرود فراهم می‌شود

رییس جدید کتابخانه‌های شهرستان شاهرود استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه سیار در سطح این شهرستان گفت: اداره کتابخانه‌های شاهرود با همکاری سازمان اتوبوسرانی در نظر دارد طرح کتابخانه سیار را در مناطق فاقد کتابخانه و روستایی این شهرستان اجرا کند.-

 ابراهیم موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که این طرح با هدف دسترسی آسان به کتاب در شهرک‌هایی مانند ولیعصر(عج) و بهارستان که کتابخانه ندارند و همچنین مناطق روستایی شاهرود که دسترسی به کتاب برای آن‌ها مسیر نیست، به طور متناوب در صبح و عصر اجرا خواهد شد، اظهار کرد: این طرح اکنون تصویب شده است و در آینده‌ای نزدیک بعد از هفته کتاب اجرا می‌شود.

وی که  16 روز است به مدیریت جدید اداره کتابخانه‌های شهرستان شاهرود منصوب شده است، درباره مشکلات کتابخانه‌های این شهرستان و همچنین اولویت برنامه‌های خویش، گفت: مهم‌ترین نیاز شاهرود توسعه فضای کتابخانه‌ای، همکاری با شهرداری برای پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه و همچنین به‌روز کردن کتابخانه‌ها، گسترش استفاده از کتاب‌های الکترونیک و آموزش فناوری اطلاعات برای انجام کارهای پژوهشی به کتابداران است.

رییس جدید کتابخانه‌های شهرستان شاهرود با اشاره به توسعه منابع کتاب‌های گویای کتابخانه‌های شهرستان شاهرود عنوان کرد: کتابداران باید از طریق آموزش فناوری اطلاعات و داشتن معلومات به‌روز، محققان و پژوهشگران کتابخانه‌ها را در حوزه فعالیت‌های تحقیقی از نظر معرفی و استفاده از منابع کتابخانه‌ای و اینترنتی یاری کنند.

موسوی درباره گسترش برنامه‌های پژوهش‌محور در کتابخانه‌های شهرستان شاهرود اظهار کرد: این شهرستان به عنوان یک شهر دانشجو‌پذیر می‌تواند با معرفی کتاب‌های مرتبط با زمینه تحصیلی دانشجویان و تامین منابع درسی آنان، تعداد عضویت در کتابخانه‌ها را افزایش دهد. این طرح همچنین در زمینه دانش آموزی قابل اجراست.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از کافی‌نت در فضای کتابخانه‌های شاهرود گفت: با توجه به نیاز کتابخانه‌های این شهرستان، ضرورت دارد تمام کتابخانه‌ها به کافی‌نت مجهز شوند تا افراد برای انجام خدمات غیرمرتبط نیز به مکان امنی مانند کتابخانه مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط