پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۴
تقدير برنده جايزه ادبي بوكو از يك فيلم

«يان مك‌يوان» نويسنده‌ 59ساله‌ برنده‌ جايزه‌ ادبي بوكر از عوامل توليد فيلم «تاوان» كه بر اساس رماني به همين نام ساخته شده است، تقدير كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس، فيلم سينماي «تاوان» با اقتباس از رماني به همين نام تهيه و توليد شده است.

«يان مك‌يوان» نويسنده سرشناس انگليسي از «جو رايت»‌ كارگردان فيلم «‌تاوان» به‌ خاطر حس ديداري دلنشين‌ و همچنين حس و نگاه واقعي غريزي و قلب احساسي كه در اين فيلم جريان دارد، ستايش كرد. 

اين نويسنده همچنين از توانايي «كريستوفر هامپتون» فيلمنامه‌نويس اين اثر سينمايي براي پرداختن به جزييات دقيق كتاب تقدير كرد. 

«مك‌يوان» كه در جريان جشنواره‌ ادبي «‌من» در هنگ‌كنگ صحبت مي‌كرد، افزود: من تحت تأثير«سائويرس رونان» بازيگر ايرلندي كه كاراكتر اصلي رمان را ايفا كرد و همچنين «بريوني تاليسگ» قرار گرفتم.
 
نويسنده‌ 59ساله‌ برنده‌ جايزه‌ ادبي بوكر همچنين گفت: زوج «كرا نايتلي» و «جيمز مك‌آووي» در اين فيلم نقش خود را به درستي ايفا كرده‌اند.

فيلم اقتباسي «تاوان» تاكنون موفق به دريافت جوايز متعددي از جمله بهترين فيلم آكادمي انگلستان معروف به «بافتا» و گلدن‌گلوب شده و در هفت بخش جوايز اسكار هشتادم نيز نامزد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط