دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
اكبرپور داستانی درباره بهترین سرزمین دنیا نوشت

«سقوط در چاچالك» تازه‌ترین رمان احمد اكبرپور به زودی منتشر می‌شود. اکبرپور گفت که این رمان درباره مكاني خيالي با نام «چاچالك» است که اهالي آن گمان مي‌كنند سرزمينشان بهترين جاي دنياست.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اكبرپور گفت: این رمان در ژانر فانتزي، تخيلي نوشته شده است.

وي ادامه داد: «سقوط در چاچالك» درباره مكاني خيالي با نام «چاچالك» است که اهالي آن گمان مي‌كنند سرزمينشان بهترين جاي دنياست و جز آن‌جا هيچ جاي ديگری در دنيا وجود ندارد. 

نويسنده كتاب «اگر من خلبان بودم» افزود: روزي هواپيمايي در چاچالك سقوط مي‌كند و تمام افكار و خيالات مردمان آن‌جا را برهم مي‌زند. آن‌ها كه تا امروز در اين خيال به‌سر مي‌بردند كه تنها افراد روي كره زمين هستند، اكنون با شماري انسان كه درست شبيه به خودشان هستند روبه‌رو مي‌شوند و با گمان اين‌كه این مردمان از شياطین هستند و خود را شبيه به آن‌ها درآوردنده‌اند، قصد كشتن آنان را در سر می‌پرورانند.

اكبرپور عنوان كرد: در اين ميان دختر كدخدا عاشق پسري از ميان افراد هواپيما مي‌شود و ماجرای كشتار تا حدودی کمرنگ می‌شود ولی در نهایت چاچالكي‌ها از پسر می‌خواهند که نشانه‌اي از ديو سپيد را براي ازدواج با دختر كدخدا بیاورد.

 اکبرپور متولد ۱۳۴۹ و فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان است. 

وی عضو شورای کتاب کودک و نیز انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. از آثار او می‌توان به «قطار آن شب»، «وقتی ناراحت باشیم، جاده‌ها تمام نمی‌شوند»، «دختری ساکت با پرنده‌های شلوغ»، «اگر من خلبان بودم»، «من نوکر بابا نیستم» و «رویاهای جنوبی» اشاره کرد.

این نویسنده تاکنون جوایزی چون جایزه کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح افتخار IBBY(دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان) را از آن خود کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط