سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
رونمایی از 14 جلد کتاب بریل در مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد جمکران از رونمایی 14 جلد کتاب بریل در مسجد مقدس جمکران همزمان با سالروز ولادت امام مهدی(عج) خبر داد و گفت: این آثار بریل شامل قرآن در شش جلد، کلیات مفاتیح الجنان در چهار جلد، آداب و اعمال و تاریخچه مسجد جمکران و مجموعه سه جلدی زیارت، صلوات و مناجات شعبانیه است._

حجت‌الاسلام والمسلین مرتضی وافی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این آثار با همکاری بنیاد رودکی (بنیاد نابینایان کشور) با هدف ارایه خدمات به زائران روشندلی که از سراسر ایران به مسجد جمکران می‌آیند رونمایی شدند.

وی ادامه داد: این مجموعه بریل در دو کتابخانه عمومی جمکران که تازگی‌ها به بهره برداری رسیده‌اند، به شکل قفسه باز به مخاطبان ارایه خواهند شد. این 14 جلد کتاب برای توسعه معارف دینی و مهدوی در مسجد جمکران رونمایی شده‌اند و امیدواریم این اقدام الگویی برای سایر بقاع و مراکز مذهبی کشور شود تا مسوولان فرهنگی برای ترفیع فکری و مطالعاتی این قشر از جامعه گام بردارند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران بیان کرد: بیش از 60 درصد جمعیت زائران مسجد جمکران را بانوان، کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که برای این اقشار هم تولید و تالیف منابع فرهنگی و مکتوب را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی در این مسجد مقدس خبر داد و گفت: این مسابقه کتابخوانی از روز گذشته(سوم تیرماه) همزمان با سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) در صحن مسجد مقدس جمکران به طور رسمی آغاز شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه کتاب «در کوچه‌های آدینه» اثر دکتر علیرضا هزاره در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند. این اثر در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی مسجد جمکران و باجه‌هایی که در صحن این مسجد برپا شده‌اند با 50 درصد تخفیف عرضه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلین وافی با بیان این‌که مهلت ارسال پستی یا حضوری پاسخنامه‌های این مسابقه تا 14 مهر ماه ادامه دارد عنوان کرد: روز گذشته بیش از 10 هزار نفر جمعیت میلیونی زائران مسجد مقدس جمکران این اثر را تهیه کردند. همچنین مراکز فرهنگی می‌توانند با تهیه کتاب در کوچه‌های آدینه برای حضور فعال کارکنان مراکز مختلف در این مسابقه دینی ـ فرهنگی علاوه بر 50 درصد تخفیف خرید، از 10 درصد تخفیف تهیه عمده آن نیز بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: منتخبان این مسابقه همزمان با روز عید غدیر خم معرفی خواهند شد. به پنج نفر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، به هشت نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، به 12 نفر هدیه 500 هزار ريالی و به 14 نفر هدیه‌ای از سوی مسجد مقدس جمکران اهدا خواهیم کرد. البته اگر تعداد شرکت‌کنندگان فزونی یابد، تعداد جوایز را افزایش خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط