شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
قرآن کتاب زندگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه «طرح فراگیری قرآنی قرآن، کتاب زندگی» که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد گفت: قرآن کتاب زندگی است و رادیو قرآن 30 سال است که معارف قرآنی را در این رسانه گسترش می‌دهد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی در این آیین اظهار کرد: رادیو قرآن با اجرای «طرح فراگیری قرآنی قرآن، کتاب زندگی» شور و نشاط را در کشور ایجاد و هر ساله دل‌های عاشقان را معطوف به سوره‌ای از سوره‌های قرآن می‌کند (سوره حجرات) که در این دوره چهار میلیون مخاطب داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: سوره حجرات امسال محور این طرح قرار گرفت که مباحثی مانند رابطه مسلمان‌ها با پیامبر اکرم (ص)، دوری از تمسخر و غیبت، دوری از دادن القاب بد به مومنان، تقوا، اصلاح رابطه میان مردم، پرهیز از عیب‌جویی و ... تاکید شده است.
.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر جامعه به مضامین این سوره عمل کند، به‌یقین جامعه‌ای اخلاقی پدید می‌آید.

وی در پایان با اشاره به برپایی باشکوه روز جهانی قدس و حضور گسترده ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در گرامیداشت این روز گفت: امروز سردمداران کشورهای جهان اسلام به صهیونیست‌ها و مستکبران تکیه داده‌اند. در حالی که در آیه 103 سوره هود به صراحت اشاره شده است که گرایش و تکیه به مستکبران و ظالمان گناه بسیار بزرگی است.

در ادامه این مراسم محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن گفت: امسال نزدیک به چهار میلیون نفر مخاطب طرح قرآنی «قرآن کتاب زندگی» بودند که به مدت ۴۰ روز با محوریت سوره حجرات در کشور اجرا شد.

وی افزود: طرح فراگیر قرآن با عناوینی از جمله «قرآن، کتاب زندگی» از سال ۱۳۸۰ آغاز شد. این طرح سال 1392 به مدت ۴۰ روز از اول تابستان با محوریت سوره مبارکه «حجرات» اجرا شد. این سوره با داشتن ۱۸ آیه، سرشار از نکات اخلاقی است.

مدیر رادیو قرآن بیان کرد: دو برنامه «رسم زندگی» و «کتاب زندگی» رادیو قرآن در دو نوبت صبح و عصر هر روز به آموزش و تفسیر این سوره می‌پرداخت.

در ادامه این مراسم بخشی از پیام آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در قدردانی از برگزارکنندگان این طرح قرآنی قرائت شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان بخش‌های مختلف این طرح قرآنی قدردانی و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط