شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
23 پرتقالی که برای مبارزه با اهمال کاری باید پوست كَند

«مواظب پرتقال هایت باش» 23 روش طلایی برای مبارزه با اهمال کاری را به کسانی که تا دقیقه 90 کارهای خود را عقب می اندازند، می آموزد. به گفته نویسنده، این کتاب می‌تواند زندگی شما را با خواندن این تجربیات شخصی، متحول کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نویسنده این کتاب برای مطالعه این اثر سه روش مطالعه را پیشنهاد می کند. نخستین شیوه مطالعه این است که هر بار چند صفحه و یک عنوان را بخوانید و به خود فرصت دهید تا نوبت بعدی مطالعه، آن را پیاده سازی کنید و از اثرات آن بهره‌مند شوید.

شیوه دوم مطالعه این کتاب از نگاه نگارنده اثر این است که هنگامی آن را مطالعه کنید که با مشکل عقب انداختن کارها مواجه می شوید یا از روش مطالعه داروخانه ای استفاده کنید یعنی در چنین مواقعی سراغ پرتقال ها بروید و مناسب ترین آن ها را میل کنید و سرانجام آخرین روش مطالعه کتاب هم این است که از ابتدا تا انتهای اثر را بخوانید .

این اثر در قالب 23 پرتقال، راه حل های مبارزه با اهمال کاری را به مخاطبان می آموزد. پرتقال نخست تکنیک پیام اضطرابی را مطرح می‌کند و با یک هشدار که شما تا شش ماه دیگر بیشتر زنده نیستید به مخاطبان گوشزد می کند که تصور کنید در طول زندگی با شرایط اضطرار مواجه هستید و این روش باعث می شود که دیگر اهمال نکنید.

اغراق آمیز دیدن امور، پرتقال دومی است که تاکید می کند در جواب دادن صادق باشید، موانع روانی مشکلات را بیابید و آن را برطرف کنید و همیشه 90 درصد به راه حل و 10 درصد به خود مشکل فکر کنید.

تکنیک شرطی شدن، 30 دقیقه زودتر، یک باور خوب: اینرسی تنبلی(مشکل منتقل نشدن انجام کارها از حافظه کوتاه مدت به بلندمدت) کمبود انرژی، شکست تابلو راهنماست، کمال طلبی، اغراق آمیز دیدن مشکلات، برچسب زدن، تکنیک تلویزیون خاموش (شناخت عامل رخوت و سستی که همان تلف کننده وقت است)، عمل مقدم بر انگیزه است و همانقدر که یک کار عالی است همانقدر آسان است. اين از جمله روش‌های پرتقالی است که می توان با رعایت آن‌ها تنبلی در انجام کارها را کنار گذاشت.

تکنیک ترازوی تعادل، برنامه روزانه، تکنیک شکار افکار اتوماتیک، تکنیک تدارک مقدمات کار، تکنیک کوتاه‌ترین راه را انتخاب کن، باور اهمال کاری که عادت شده، تکنیک تعهد صد در صدی، تکنیک بازی تصمیم گیری، تکنیک مواظبت از واحد‌های وقت برنامه ریزی شده از پرتقال های دیگری است که مبارزه با اهمال کاری و تنبلی پیشنهاد شده است.

در حاشیه این کتاب نکاتی از زندگی شخصی نویسنده بیان شده است. این حاشیه ها به این موضوع اشاره می کند که هر عنوان از این پرتقال ها چگونه نوشته شده و در طول نوشتن این پرتقال ها چه اتفاقاتی برای نویسنده رخ داده و حتی مسایلی که در زندگی و شخصی نویسنده در محل کار و زندگی وی اتفاق افتاده با زبانی ساده بیان می شود.

«تجربه های پرتقالی شما» عنوان یک درخواست از نویسنده است که در پایان هر بخش آورده شده و مضمون این درخواست این است که تجربه های مشابه و موفق خود را برای ما ارسال  کنید تا به نام خودتان و در کتاب های بعدی «مواظب پرتقال های خود باشید» و یا سایت آن منتشر شود.

کتاب « مواظب پرتقال هایت باش» اثر مهدی مالکی نژاد با شمارگان پنج هزار جلد و بهای شش هزار و 700 تومان در 113 صفحه از سوی انتشارات مهدی مالکی نژاد وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط