یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
استاد حسن انوشه عمر خود را در شناساندن زبان فارسی سپری کرد

سید‌رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با صدور پیام، درگذشت پژوهشگر و ادیب وارسته زبان و ادبیات فارسی استاد حسن انوشه را به ملت بزرگ ایران و جامعه فرهنگ و ادب کشور تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در متن پیام تسلیت به این  شرح است؛ درگذشت پژوهشگر و ادیب وارسته زبان و فرهنگ ادبیات فارسی، استاد حسن انوشه که عمر خود را در خدمت گسترش هر چه بیشتر و بهتر زبان فارسی و شناساندن آن به جهانیان سپری کرده بود بدون تردید ضایعه‌ای بزرگ برای کشور عزیزمان خواهد بود.
 
بزرگ مردی که سال‌ها سرپرستی گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی را بر عهده داشت و سالیان سال از نزدیک شاهد بوده‌ام چگونه فروتنانه با سعی و کوشش خستگی‌ناپذیر خود تلاش نمود، ضمن گسترش زبان فارسی، آثار و گنجینه‌ای ارزشمند برای ادبیات فارسی از خود به یادگار گذارد.
 
اینجانب درگذشت این ادیب وارسته و پژوشگر بزرگ زبان و ادبیات فارسی را به ملت بزرگ ایران، جامعه فرهنگ و ادب، شاگردان و علاقه‌مندان آثار آن مرحوم و به‌خصوص خانواده ایشان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها