«ابزار و سلاح» نوشته برد اسمیت و کارول آن براون به آسیبهای عصر دیجیتال میپردازد. این دو نویسنده در کتاب داستانی از تکامل فناوری را در مایکروسافت ارائه میدهند. آنها چالشهایی را که در نتیجه عصر دیجیتال به وجود آمده، از جمله جرایم سایبری و فضای مجازی، موضوعات رسانههای اجتماعی، اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی و حتی بحثهای مروبط به دموکراسی را مورد بررسی قرار دادهاند.
توماس ام سیبل نویسنده کتاب «تحول دیجیتالی» معتقد است چهار فناوری از جمله اینترنت اشیا، دادههای بزرگ، محاسبات ابری الاستیک و هوش مصنوعی شیوه عملکرد تجارت و دولتها را تغییر خواهد داد. وی در کتابش به این نکته اشاره میکند که شرکتهای تجاری میتوانند با بهرهگیری از این چهار فناوری رقابت کنند و به شکوفایی برسند.
«پایان مرگ» کتابی است که به مخاطبان میگوید، چگونه فنآوریهای جدید میتوانند قدیمیترین مشکلات بشریت را حل کنند. ریک اسمیت نویسنده این اثر خاطرنشان میکند که اسلحه و گلوله از فناوریهای قدیمی است که استفاده از آنها منجر به قتل بی دلیل سالانه دهها هزار نفر میشود. او معتقد است ترکیب بهترین سختافزارها با تحلیل دادهها میتواند به ما کمک کند تا اسلحه و کشتار را کنار بگذاریم.
«پروژه یونیکورن» رمانی در مورد ایجادکنندگان اختلال در دیجیتال و پیشرفت در عصر اطلاعات است. ژن کیم نویسنده این اثر دارای آثار پر فروش دیگری است که در کتاب مذکور خاطرنشان میکند، عصر نرمافزار اینجاست و یک رویداد انقراض جمعی دیگر فرا خواهد رسید.
جان مائو نویسنده کتاب «چگونه یک ماشین صحبت میکند» همچنین استاد سابق آزمایشگاه رسانهای دانشگاه ام آی تی است که چارچوبی را برای طراحان محصول، رهبران مشاغل و سیاستگذاران ارائه میدهد تا فرآیند قدرت و پیشرفت در الگوریتمها را بهتر بشناسند. وی معتقد است؛ وقتی سرعت و خستگیناپذیری یک نرمافزار با توانایی یادگیری و تحول خود ترکیب شود، یعنی پیشرفت رباتها نتیجه میتواند غیرقابل پیشبینی و خطرناک باشد.
استوارت راسل در کتاب «سازگار با انسان» دانشمند هوش مصنوعی است که نگران نابودی خلاقیتهایی است که هوش مصنوعی دلیل اصلی آن است. وی معتقد است میتوان از این سناریو جلوگیری کرد. وی در این کتاب به نوع طراحی ماشینها اشاره دارد که باید در راستای اهداف انساندوستانه باشند.
کتاب «طرحی برای دیجیتال» به شما یاد میدهد که چگونه میتوانید تجارت خود را برای موفقیتی پایدار معماری کنید. جین روز، کینتیا بث و مارتین موکر سه نویسنده این کتاب هستند. نویسندگان خاطرنشان میکنند که در طراحی کسب و کار نیاز به تجدید نظر است. این کتاب توصیههای مهمی در مورد چگونگی استفاده مجدد از شرکت برای دستیابی به موفقیت دیجیتالی واقعی دارد.
آنها استدلال میكنند كه طراحی موثر كسب و كار، شركتها را قادر میسازد كه به سرعت در پاسخ به تهدیدات و فرصتهای رقابتی جدید، محوری عمل کنند. اما امروزه اغلب رهبران برای پیادهسازی استراتژی به ساختار سازمانی تکیه میکنند.
سیمون سنیک نویسنده این اثر معتقد است بسیاری از مردم بر این باورند که تجارت و زندگی مانند بازیهای بیسبال یا شطرنج هستند اما نویسنده نظر دیگری دارد؛ در واقع چگونه میتوانیم در یک بازی پیروز شویم که پایان ندارد؟ بازیهای محدود، مانند فوتبال یا شطرنج ، بازیکنان شناخته شده، قوانین ثابت و یک نقطه پایانی واضح دارند و در نهایت برندگان و بازندگان به راحتی مشخص میشوند.
اما بازیهای بینهایت، بازیهای بدون خط پایان، مانند کسب و کار یا سیاست و یا حتی زندگی، بازیکنانی دارند که میآیند و میروند. قوانین یک بازی بینهایت قابل تغییر است و هیچ نقطه پایان مشخصی ندارند. در اصل هیچ برنده یا بازندهای هم وجود ندارد فقط جلو و عقب میروند.
نویسنده در کتابش به این موضوع اشاره میکند که رهبرانی که دارای یک ذهنیت بینهایت هستند، سازمانهای قویتر، خلاقانهتر و الهام بخشتر ایجاد میکنند.
نظر شما