یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
مصحف قرآنی با طراحی و قلم جدید رونمایی می‌شود

مصحف قرآنی با طراحی و قلم جدید برگرفته از از هنرهای اسلامی و تذهیب و صف آرایی با حضور جمعی از هنرمندان و کاتبان و قاریان بین المللی در برج میلاد رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی برج میلاد، در این قرآن و قلم طراحی شده (واضح) هدف سادگی، انتقال سریع و فهم درست آیات، و از همه مهمتر آموزش به نسل­های جوان است که در این مسیر تلاش شده تا قلمی طراحی شود که علاوه بر سهولت خواندن با روحیه­ی مخاطب ایرانی سازگار بوده و از نظر فرمی نیز غامض و پیچیده نباشد.

وحید عزیزی نژاد، بنیانگذار طرح قلم واضح در توضیحات بیشتر درباره این مصحف قرآنی گفت: نقطه گذاری­‌ها و اعراب‌ها به گونه‌­ای طراحی و تنظیم شده تا سرعت خوانش و فهم سریع کلمات افزایش یابد. همچنین  در کنار توجه به خواسته و سلیقه­ قشر میانسال، توامان روحیه­ نسل­‌های جوان تر را لحاظ کرده تا متون قرآنی به سهولت و سادگی در معرض دید همگان قرار گیرد.

 وی ادامه داد: امیدواریم این تلاش مورد استفاده مفید مسلمانان سراسر جهان، بالاخص ایرانیان و مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج) قرار گرفته و خداوند بزرگ ما را بر تصمیمی که برای توسعه و تکامل این طرح گرفته­ایم، موفق گرداند.

به گفته این هنرمند، در طراحی این مصحف شریف با در نظر گرفتن پیشینه‌ای که در هنرهای اسلامی بالاخص هنر جلد سازی تذهیب و صف‌آرایی داریم، تلاش شد به شیوه‌ای امروزی و نوین اثری خلق شود که بتواند علاوه بر زیبایی، استفاده روزانه و همیشگی و کاربردی بسیار داشته و همراه همیشگی مان باشد و با توجه به این که هنر اسلامی برگرفته از کلام خداوند است بیشترین تزیینات و سر سوره های برگرفته از «تایپ فیس فلک» بوده که برای این مصحف طراحی شده است.

مراسم رونمایی از مصحف شریف قرآنی با حضور پیشکسوتان گرافیک، کاتبان، خوشنویسان و قاریان بین‌المللی سه شنبه 28 مرداد ماه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها