شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
شاعر خوزستانی «رد پای خاطره» از خود به جای گذاشت

دومین مجموعه شعر «ایرج عسکری» شاعر خوزستانی با عنوان «ردپای خاطره» منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

این شاعر خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با بیان اینکه دومین مجموعه شعرش را با فاصله زیادی از چاپ کتاب اول خود منتشر کرده است، گفت: اولین مجموعه شعرم را در سال ۱۳۸۴ با عنوان «پنجره انتظار» به چاپ رساندم. اما به‌علت مشغله کاری چند سالی بین سرودن اشعار فاصله افتاد تا اینکه پس از دوران بازنشستگی توانستم اشعارم را جمع آوری و تنظیم کنم و دومین مجموعه شعرم را با نام «رد پای خاطره» توسط نشر خوزان به چاپ برسانم.

ایرج عسکری که می‌گوید از دوران مدرسه علاقه‌مند به شعر و نوشتن بوده است، افزود: در دوران تحصیل در مقطع راهنمایی و دبیرستان، علاقه زیادی به رشته ادبیات فارسی به ویژه شعر و دلنوشته داشتم و تلاش می‌کردم دغدغه‌های درونی‌ام را در قالب شعر بنویسم.

وی با بیان اینکه شعرهای هر دو مجموعه در قالب غزل سروده شده است، اضافه کرد:  با توجه به علاقه‌ام به  قالب غزل مضمون هر دو کتاب، غزل است؛ چون غزل اشعار عاشقانه دلنشین پر سوزوگدازی دارد که از اعماق دل برمی‌آید و هرچه که از دل برآید، لاجرم بر دل می‌نشیند.

این شاعر خوزستانی ادامه داد: کتاب و کتابت از دیرباز در رشد حیات اجتماعی جوامع بشری نقش تاثیرگذاری داشته و همیشه احیاگر اندیشه‌های بشری بوده است. ضمن اینکه در دین مبین اسلام هم توصیه و تاکید فراوانی به کتابخوانی شده است.

عسکری اضافه کرد: اندیشمندان و نویسندگان برجسته‌ای پا به این عرصه نهادند و توانستند با آثار گران‌بها و مفیدشان در ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و رشد و شکوفایی تحول فکری جامعه، خدمت جاودانه‌ای به طالبان علم و دانش ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها