دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

اکبرزاده بیان کرد: شرایط کرونایی حاکم بر جامعه ایجاب می‌کند که برنامه‌ها را به‌صورت مجازی اجرا کنیم و اگر هم نیاز به اجرای حضوری برنامه‌ای باشد باید تلاش کنیم تا در چارچوب مشخصی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این اقدام صورت بگیرد.

حامدعلی اکبرزاده، سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه‌های سازمان جهاد دانشگاهی در بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: جهاد دانشگاهی در این دوره از هفته کتاب چهار رویداد اصلی و مهم را پیش‌رو دارد. نخست؛ اختتامیه بیست‌وهفتمین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است که یکی از برنامه‌های ثابت هفته کتاب به‌شمار می‌آید و امیدواریم که همچون سال‌های گذشته مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب بتوانند حمایت بهتری را نسبت به این جریان داشته‌باشند.
 
وی افزود: اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی، اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای و نخستین دوره مسابقات دانشجویی کتاب سه‌دقیقه‌ای از دیگر برنامه‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب برگزار خواهد شد.
 
اکبرزاده با اشاره به برنامه‌های کلی و جامع هفته کتاب جهاد دانشگاهی در سراسر کشور بیان کرد: رونمایی از کتاب، نقد کتاب، برنامه‌ نمایش فیلم‌های اقتباسی از کتاب، برگزاری نشست‌ها و جلسات حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و ... از برنامه‌های سازمان جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور است و بی‌تردید، سازمان جهاد دانشگاهی رکن اصلی برنامه‌های دانشجویی هفته کتاب است.
 
سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی درباره رویکرد جهاد در اجرای برنامه‌های هفته کتاب توضیح داد: شرایط کرونایی حاکم بر جامعه ایجاب می‌کند که برنامه‌ها را به‌صورت مجازی اجرا کنیم و اگر هم نیاز به اجرای حضوری برنامه‌ای باشد، باید تلاش کنیم تا در چارچوب مشخصی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این اقدام صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد: یکی از وظایف اساسنامه‌ای جهاد دانشگاهی، نشر علم است که یکی از ابزارهای مهم آن نیز، نشر کتاب به‌شمار می‌آید و با قوت در این شرایط کرونایی ادامه خواهد داشت. جهاد دانشگاهی فعال‌ترین ناشر دانشگاهی کشور به‌لحاظ تعداد کتاب بوده و سال گذشته بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده‌است.
 
اکبرزاده درباره چشم‌انداز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: برنامه‌ ما به این سمت خواهد رفت که در آینده فعالیت‌های تخصصی را بیشتر دنبال کنیم، شعبه‌های سراسر کشور را با توجه به مزیت استانی به موضوعات تخصصی سوق بدهیم. همچنین به‌دنبال این هستیم که در حوزه فناوری‌های نرم در حوزه کتاب کارهای جدیدی را همچون جشنواره کتاب سه‌دقیقه‌ای انجام بدهیم. درباره این فناوری‌های نرم نیز کتاب چاپ می‌کنیم و تمامی این جریانات منجر به این می‌شود تا کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج علم از طریق ابزار نشر گسترش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها