چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
هفته کتاب در استان‌های البرز، قزوین و زنجان

اهدای کتاب به مناطق عشایری، تجلیل از خادمان کتاب و اجرای برنامه هم‌آوا با شاهنامه از برنامه‌های استان‌های البرز، قزوین و زنجان در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نگاهی به برنامه‌های هفته کتاب در سه استان البرز، قزوین و زنجان نشان‌دهنده حجم گسترده برنامه‌ریزی‌ها در این استان‌ها است که با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.
 
در استان البرز معرفی کتاب‌های مناسب و نویسندگان آن‌ها فضای مجازی، برگزاری جلسه نقد مجازی کتاب، اهدای کتاب به مناطق عشایری، معرفی و تقدیر تعدادی از نویسندگان نوقلم استان البرز، بازدید از چند کتابفروشی و مرکز نشر کتاب و برگزاری مجازی مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای هفته کتاب در نظر گرفته شده‌است.
 
استان زنجان نیز با اهدای کتاب به مراکز آموزشی، ادارات و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد، ۵ برنامه نقد کتاب در فضای مجازی، تجلیل از خادمان کتاب، ناشر، نویسنده، مترجم، کتابفروش و چاپخانه‌دار به مناسبت هفته کتاب و مسابقه کتابخوانی استانی در فضای مجازی هفته کتاب را گرامی می‌دارد.
 
در استان قزوین اما برنامه‌هایی مثل «در محضر استاد»، «هم آوا با شاهنامه»، «کتابکده»، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی، رونمایی کتاب با عنوان «عنکبوت حیله‌گر» نوشته آنیتا کریمیان، برپایی نشست چهره به چهره با حضور نویسندگان، بازدید و دیدار با اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز و تجلیل از کتابخوان‌های مسابقه مجازی «کتاب در خانه» برای هفته کتاب پیش‌بینی شده‌است.
 
مسابقه مجازی کتابخوانی، نمایشگاه تازه‌های کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی به‌صورت مجازی، برگزاری ورکشاپ نقاشی کودک و نوجوان به‌صورت مجازی و برگزاری اولین مسابقه عکاسی با عنوان «کتاب در قاب تصویر» به‌صورت مجازی با موضوعات کتاب، کتابخوانی و کتابخانه نیز در فهرست برنامه‌های استان قزوین در هفته کتاب قرار دارد.
 
اهدای کتاب به خانواده‌های نیازمند همراه با بسته‌های معیشتی طرح کمک‌های مومنانه، تشکیل جام باشگاه‌های کتابخوانی و تقدیر از تسهیل‌گران، برگزاری مسابقه فرهنگی کتابخوانی با عنوان «قهرمان سلامت»، دیدار با امام جمعه و تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی، مسابقه کتاب و کتابخوانی در رده سنی کودکان و بزرگسالان در طول هفته کتاب، مسابقه نقاشی به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به‌صورت مجازی، مسابقه قصه‌گویی، زنگ کتاب و نمایشگاه کتاب نیز از دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب خواهد بود.
 
بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها