چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
هفته کتاب بهترین فرصت برای بررسی جریان کلی کتاب

سردار علی ناظری گفت: هفته کتاب بهترین فرصت است تا فرهیختگان و کارشناسان حوزه کتاب جریان کلی کتاب و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا بدانیم که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنیم، سرعت ما چقدر است و میزان تاثیرگذاری ما چگونه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سردارعلی ناظری، رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس، اظهار کرد: در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران باید مروری بر اتفاقاتی که ظرف یک‌سال گذشته در حوزه کتاب رخ داده، صورت گیرد و مسائل مثبت و‌ منفی که طی این مدت رخ داد مورد بررسی قرار گیرد؛ در این صورت مشخص می‌شود که اگر برنامه‌های هفته کتاب سال گذشته نتیجه‌ای به همراه دارد می‌تواند یک‌سال بعد را پوشش دهد و آنچه که خوب بود حمایت شود و آنچه که اشکالاتی داشت مورد اصلاح قرار بگیرد.
 
وی افزود: جریان کلی کتاب نیز باید نقطه‌ بررسی و ارزیابی داشته باشد. به نظر من هفته کتاب بهترین فرصت است تا فرهیختگان و کارشناسان حوزه کتاب جریان کلی کتاب و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا بدانیم که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنیم، سرعت ما چقدر است و میزان تاثیرگذاری ما چگونه است.
 
او همچنین بیان کرد: همچنین دریابیم اهداف کلی و کلان ما در کشور در حوزه کتاب چیست و چگونه در این راستا عمل می‌کنیم. در همین راستا می‌توان نقش سازمان‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار داد، یعنی فعالیت‌هایی که در طول یک‌سال در این حوزه صورت گرفته است مورد بررسی قرار بگیرد.
 
رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس ضمن اشاره به این که در چند ماه اخیر با ویروس کرونا که همه جریان زندگی را تحت تاثیر قرار داد مواجه شدیم، گفت: هر چه که پیش می‌رویم نیز گویا اتفاقاتی که در گذشته انجام می‌شد دیگر غیرقابل بازگشت است و باید وارد صحنه‌های جدیدتر شویم در نتیجه اگر بخواهیم به برنامه یک‌سال گذشته مجمع ناشران دفاع مقدس رجوع کنیم باید بگویم این بیماری برنامه این مجمع را نیز تحت تاثیر قرار داده‌است و ما در طول یک‌سال برنامه‌های متفاوتی را برنامه‌ریزی کرده بودیم که مجبور به لغو آن‌ها شدیم.
 
وی در ادامه اظهار کرد: برای هفته کتاب نیز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده بودیم که ناچار به لغو آن شدیم و در حال حاضر تنها یک برنامه را در دستور کار خود داریم که امیدواریم بتوانیم آن را برگزار کنیم.
 
سردار ناظری همچنین بیان کرد: در واقع پیش‌بینی مجمع ما این بود که  کمک‌های مومنانه‌ای که برای محرومین، مستضعفین و آن‌هایی که آسیب بیشتری از جریات کرونا دیده‌اند در کنار بسته‌های حمایتی که اهدا می‌شود کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و مربوط به شهدا قرار دهیم؛ یعنی همان‌طور که کمک‌های جسمی و مادی می‌شود کاری آموزشی و تربیتی نیز صورت بگیرد، ولی هنوز موفق به انجام این کار نیز نشده‌ایم. از این رو می‌توانم بگویم دستاورد ما، هم تک تک ناشران حوزه دفاع مقدس و هم به صورت جمعی در یک‌سال گذشته به همین دلیل صفر بوده‌است.
 
سردارعلی ناظری در پایان گفت: یکی از خروجی‌ها و رویکردهایی که می‌توان از هفته کتاب انتظار داشت و باید به این سمت حرکت کنیم این است که به گمانم نباید در هفته کتاب سراغ برنامه‌ها و فعالیت‌هایی رفت که در طول سال نیز در حال انجام آن هستیم بلکه باید کارهایی را انجام دهیم که در سال گذشته موفق به انجام آن نشدیم و شاید ضرورت نداشته باشد که انجام شود ولی در این هفته ضرورت دارد و این امر نیازمند نقد و بررسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌هایی است که در طول یکسال انجام شده‌است.
 
بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها