سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کمبود کتابدار کتابخانه‌های عمومی دو شهر خوزستان را تعطیل کرد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند، گفت: کمبود نیروی انسانی کتابدار، موجب تعطیلی کتابخانه‌های دو شهر ترکالکی و سماله از توابع شهرستان گتوند شد.

ابوذر اکبری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در این باره بیان کرد: در سطح شهرستان گتوند ۷ کتابخانه فعال وجود دارد که متاسفانه کتابخانه‌های شهر ترکالکی و سماله به علت عدم نیروی انسانی کتابدار تعطیل شدند.

این در حالی است که همچنین به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند، کتابخانه مشارکتی پژوهش‌سرای دکتر قیصر امین پور شهر گتوند با بیش از ۸ هزار جلد همچنان تعطیل است.

اکبری‌نیا اضافه کرد: عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد شهرداری‌ها، تبدیل به یک معضل شده است و متاسفانه شهرداری‌ها همکاری لازم را در این زمینه ندارند و این سهم را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند یادآور شد: انتظار ما بر این است که اداره‌ها و سازمان‌ها نسبت به اهمیت و موضوع کتابخوانی فعال شده و یک رابط فرهنگی به کتابخانه‌ها معرفی کنند تا به صورت مشارکتی فعالیت‌های حوزه کتاب مستمر اجرا شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند که در هفته کتاب با خبرنگار ایبنا گفت‌وگو می‌کرد، همچنین از برگزاری بیش از ۲۸ برنامه فرهنگی از جمله مسابقه نقاشی، نشست کتابخوان با حضور کتابداران، محفل ادبی، مسابقه کتابخوانی و قصه‌گویی به‌صورت مجازی در این شهرستان گتوند به همین مناسبت خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها