سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
همه هزینه‌های تالیف و چاپ کتاب با خودمان بود!

«ناهید جعفری» که کتاب مشترکش با «رباب بیات» عنوان شایسته تقدیر را در دومین جایزه کتاب سال استان زنجان از آن خود کرد، گفت: همه هزینه‌های این کار ازسوی مولفان، تامین و پرداخت شده است.

«ناهید جعفری» که کتاب مشترکش با «رباب بیات» (روزهای شیرین تولد نوزاد، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی) در دومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان و در بخش علوم کاربردی شایسته تقدیر شناخته شد، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، در این باره، گفت: برگزاری جشنواره‌های مرتبط با کتاب و معرفی آثار تازه به چاپ رسیده، درواقع یک نوع رقابت در بحث تألیفِ باکیفیت ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کتاب «روزهای شیرین تولد نوزاد، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی» یک اثر تخصصی بوده و ویژه مادران برای دوران شیردهی نوشته شده است، تصریح کرد: انجام تحقیقات درباره دوران شیردهی و همچنین تألیف کتاب مرتبط با آن یک سال به طول انجامید.

جعفری با بیان اینکه حدود 11 میلیون تومان برای چاپ این کتاب هزینه شد، اضافه کرد: همه هزینه‌های این کار ازسوی مولفان، تامین و پرداخت شده و هیج حمایت مالی ازسوی دستگاه‌های مرتبط صورت نگرفت؛ درحالی‌که یکی از شروط اصلی چاپ آثار با کیفیت و مستمر بودن این موضوع، حمایت از آنهاست.

مولف شایسته تقدیرِ دومین جایزه کتاب سال زنجان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت‎ها ازجمله کتابخوانی مجازی شده است، گفت: متاسفانه این روزها درصد استفاده از تلفن همراه، بسیار بالا رفته و درعوض، قشر کتابخوان بسیار کم شده است.

این پزشک فوق تخصص نوزادان، با اشاره به اینکه کتاب چاپ شده کاملا تخصصی است و در آن اطلاعات مربوط به فرزند و مادر در دوره شیردهی تشریح شده است، افزود: با توجه به اینکه مطالب ضد و نقیضی در شبکه‌های مجازی در ارتباط با تربیت فرزند وجود دارد، از همین رو نیاز است که کتاب‌های بیشتری در این باره چاپ شود.
 

وی با بیان اینکه برگزاری دومین جایزه کتاب سال استان زنجان، کمک بسیاری به معرفی کتاب یادشده کرده است، گفت: خوشبختانه استقبال قابل قبولی ازسوی قشر خاصی که نیازمند کسب اطلاعات در این بخش هستند، از کتاب «روزهای شیرین تولد نوزاد، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی» شده است.

جعفری با اشاره به هدف انتشار کتاب «روزهای شیرین تولد نوزاد، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی» گفت: وقتی نوزاد لمس می‌شود، محرک‌های احساسی به رشد مغز وی کمک شایانی می‌کند و مادر از طریق لمس کردن و در آغوش گرفتن نوزاد خود، مهر و محبت، توجه، عشق و حمایت خود را به او انتقال می‌دهد که البته این عشق دوطرفه است و همین رفتارها حال مادر را خوب می‌کند، بدون اینکه خودش متوجه این مسئله باشد.

این پزشک فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه کتاب یادشده در 1000 نسخه به چاپ رسیده، به دیگر آثار منتشر شده خود در حوزه مادر و کودک نیز اشاره کرد و افزود: کتاب‌های «راهنمای تغذیه با شیر مادر» و «گام به گام با بیماری‌های اطفال» هم در دهه 80 به چاپ رسیده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها