یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
نمایشگاه مجازی به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک می‌کند

محسن تمدنی‌نژاد بیان کرد: نمایشگاه مجازی تجربه موفقی است چون شرایط برای تمامی ناشران یکسان است و بدون شک می‌تواند به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محسن تمدنی‌نژاد مترجم در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: به نظرم در برگزاری نمایشگاه کتاب باید شرایط ناشران را در نظر بگیریم. در صورتی که نمایشگاه کتاب شرایط برگزاری درستی داشته باشد بدون شک می­تواند به گردش مالی ناشران و پویایی نشر کمک کند. 
 
وی افزود: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فصل بهار و اردیبهشت به­ هیچ وجه زمان مناسبی نیست چرا که با تعطیلات طولانی عید مواجهیم که عملا از پانزده اسفند تا پانزده فروردین ادامه دارد و ناشر مجبور است در زمانی کوتاه کتاب‌هایش را به نمایشگاه برساند؛ همچنین فراموش نکنیم که یک سو­ این نمایشگاه یا در واقع مهم­ترین بخش آن ناشران هستند. تصور می­کنم در شرایط پسا کرونا بهتر است زمان برگزاری نمایشگاه تغییر کند.
 
این مترجم در ادامه بیان کرد: از طرفی به خاطر داشته باشیم که بهترین زمان خرید کتاب از فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه­ ها آغاز می­شود. بنابراین برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در این ایام بهترین فرصت است.
 
او با اشاره به این که تصور می­ کنم نمایشگاه مجازی کتاب تهران تجربه­ موفقی است گفت: چون برخلاف نمایشگاه حضوری کتاب، شرایط برای تمامی ناشران یکسان است و در شرایط یکسان مخاطب بهتر به بررسی کتاب­‌ها می‌پردازد و ازطرفی در وقت و هزینه هم به­ هر شکل صرفه­‌جویی می­شود هم برای مخاطبی که فرصت بهتری دارد و در خانه­ خودش می‌نشیند و با فراغت کتاب­اش را می­‌خرد و هم برای ناشر که دچار هزینه‌های اضافی و درگیر جابجایی کتاب به شکل فیزیکی نمی‌شود.
 
محسن تمدنی‌نژاد در پایان گفت: نمایشگاه کتاب مجازی با زیرساخت­‌های نرم‌ا­فزاری مناسبی که نظر گرفته شده مخاطب می‌تواند پیش از انتخاب به اندازه­ کافی با کتاب، ناشر و مولف آشنا شود. امیدوارم برگزاری این نمایشگاه عاملی برای کسب تجربه­ خوبی برای سال­ های آینده باشد و در بخش خرید به نمایشگاه مجازی به عنوان یک گزینه­ بهتر فکر کنیم. 
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها