سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
طرح کتابخانه‌گردی در شهرستان مهاباد آغاز شد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: طرح ملی کتابخانه‌گردی در کتابخانه فجر این شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، صبح امروز (19 اسفندماه) سال‌جاری، چیا قادری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، به‌همراه عارف خدرلو، فرماندار مهاباد و سامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه فجر این شهرستان و چگونگی اجرایی‌شدن طرح ملی کتابخانه‌گردی بازدید کرد.

چیا قادری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در این بازدید به خبرنگار ایبنا، گفت: این طرح همزمان با هفدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح و با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی کشور با جنبه‌های مختلف فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه فجر این شهرستان آغاز شد و تا 20 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح علاقه‌مندان علاوه بر بازدید از بخش‌ها و امکانات مختلف کتابخانه کارت عضویت رایگان دریافت خواهند کرد.

قادری ادامه داد: همچنین اعضایی که مشمول جریمه دیرکرد شده‌اند، از روز ۱۶ تا ۲۰ اسفند به شرط بازگرداندن کتاب جرائم دیرکردشان بخشوده خواهد شد.
 
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه در سال‌های اخیر کتابخانه‌های دولتی و خیرسازی در نقاط مختلف سطح شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اما هنوز به یاری مسئولان و خیران نیاز داریم تا همه مردم کتاب دوست مهاباد از نعمت وجود کتابخانه در محل زندگی خود بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: شهرستان مهاباد دارای ۲۴۰هزار نفر جمعیت است، و این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

در جریان این بازدید عارف خدرلو، فرماندار مهاباد از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید و در جریان روند فعالیت آن قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها