پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کتاب «اربعمائه» رونمایی شد

همزمان با جشن مبعث از کتاب «اربعمائه» اثر آیت‌الله تحریری در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین رونمایی از کتاب «اربعمائه» اثر آیت‌الله تحریری در جشن مبعث پیامبر به صورت مجازی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین وزیری‌فرد برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین وزیری‌فرد با تبریک عید مبعث با اشاره به موضوع بعثت گفت: بعثت به معنای برانگیختن است. گاهی خود مبعوث مورد نظر است، مانند بعثت انسان‌ها در قیامت و گاهی به قصد مبعوث علیهم است مانند برانگیختن کلاغ برای آموزش به انسان در جهت چگونگی پوشاندن خطا.
 
وی ادامه داد: ما از بسیاری از آیات الهی غافل هستیم در حالی که این آیات برای نشان دادن مسیر به انسان است. آیات، انسان را به حکمت دعوت می‌کنند و حکمت یعنی انسان هر فکر و کاری که انجام م‌ دهد محکم و درست باشد.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر برای عاقل کردن انسان مبعوث شد و بدون تزکیه تعقل و حکمت انسان در ظلالت است. امروز اگر به کودکان نیز درست توجه شود می‌توانند برای یگانگی خدا استدلال کنند در حالی که در عصر جهالت این گونه نبوده است و در این عصر ایمان آوردن به پیامبر(ص) راحت‌تر است.
 
حجت الاسلام و المسلمین وزیری‌فرد یادآور شد: اگر به دنبال اهداف بعثت (تزکیه، عقل و حکمت) رفتیم، ما مخاطبان بعثت هستیم و در غیر این صورت از غافلین هستیم که شکر نعمت را به جا نیاوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها