دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کتاب «سلوکی در پروا» در قزوین رونمایی می‌شود

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین از رونمایی کتاب «سلوکی در پروا» (گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌ شیخ هادی باریک‌بین) در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه شهر قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قزوین، محمدرضا امامقلی روز دوشنبه با اشاره به محتوای کلی این کتاب، افزود: این کتاب، حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌شیخ هادی باریک‌بین را بررسی کرده و به زمینه و زمانه او، ویژگی‌های شخصیتی‌ و اهم رویدادهای زندگی‌اش می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: در این کتاب مواضع، اقدامات و تأثیرگذاری این عالم مجاهد بر دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی بازشناسی و بررسی می‌شوند.
 
این مسئول گفت: در نگارش و تنظیم این اثر تلاش شده است علاوه بر منبع تاریخ‌ شفاهی یعنی خاطرات شفاهی شاهدان و مطلعان از کلیه اسناد و مدارک در دسترس با موضوع آیت‌الله باریک‌بین همچون اسناد ساواک استفاده شود.
 
مامقلی افزود: یافته‌های مندرج در متن براساس وقایع و داده‌های گردآوری شده به قبل و پس از انقلاب تقسیم و در دو فصل مجزا به آنها پرداخته شده است.
 
این مقام مسئول به فصل اول این کتاب اشاره کرد و افزود:در این فصل به منظور ترغیب خواننده، گریزی کوتاه به چکیدۀ مسائل، فضای انقلابی جامعه و برخی وقایع سال ۵۶ زده شده است تا در ابتدای متن شناختی اجمالی از شخصیت، اندیشه و عمل آیت‌الله باریک‌بین در ذهن خوانندگان شکل بگیرد و افراد با علاقه‌مندی بیشتری به بخش اصلی کتاب شامل فصول دوم و سوم ورود کنند.
 
وی گفت: این اثر به نویسندگی مسعود آتشگران در واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در قطع رقعی با شمارگان ۱۲۵۰ در ۳۶۴ صفحه در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها