یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
صدور آراء قضایی متفاوت در ماکو؛ خرید کتاب و اهدا به کتابخانه‌های عمومی

دادستان شهرستان ماکو گفت: در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تاکنون برای 2 مورد از مجازات‌ها، حکم جایگزین برای جرائم غیرعمد جهت خرید کتاب و اهدا آن به کتابخانه‌های عمومی شهرستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ارومیه (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خادم عرب باغی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماکو، به همراه علی یوسفی ماکویی، شهردار، ضمن بازدید از کتابخانه آیت الله کاشانی، با صابر عبدالله‌پور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در خصوص صدور رای جهت خرید کتاب و اهدا به کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو در طرح جایگزینی مجازات حبس فرد محکوم شده به واسطه جرائم غیر عمد، بحث و تبادل نظر شد.

خادم عرب‌باغی گفت: حمایت از کتابخانه‌ها در جهت افزایش فرهنگ مطالعه جزء ضروریات جامعه ماست.

این مقام قضایی افزود: در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تاکنون برای 2 مورد از مجازات، حکم جایگزین برای جرائم غیرعمد جهت خرید کتاب و اهدا آن به کتابخانه‌های عمومی شهرستان صادر شده است که این امر برای اولین بار در سطح استان اقدام صورت گرفته است.
 

علی یوسفی ماکویی، ضمن قدردانی از اقدام شایسته دادستان جوان و مردمی ماکو، گفت: این حکم فرهنگی ارزشمند، نشان از تعهد و شایستگی و خلاقیت در انجام مسئولیت‌های قضائی ایشان بوده و بی‌تردید در اذهان و افکار عمومی ماندگار خواهد بود و امیدواریم بیش از پیش شاهد صدور احکام مشابه در ترویج این فرهنگ در سطح جامعه باشیم.

در ادامه این دیدار، دادستان عمومی و انقلاب به همراه شهردار شهرستان ماکو از بخش‌های مختلف از جمله مخزن، سالن‌های مطالعه، بخش نشریات، امانت و بخش مرجع بازدید کرد و با خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی آشنا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها