سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
لرستان می‌تواند به قطب فرهنگی غرب کشور مبدل شود

استاندار لرستان در دیدار با مدیران کل دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گفت: پیشینه فرهنگی لرستان یک ظرفیت منحصر به فرد است که با مدیریت درست و صرف هزینه‌های دقیق، می‌تواند استان را به قطب فرهنگی غرب کشور مبدل سازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فرهاد زیویار، عصر دوشنبه هفدهم آبان ماه در دیدار با مدیران کل دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: لرستان می‌تواند به قطب فرهنگی غرب کشور مبدل شود.

وی افزود: پیشینه فرهنگی لرستان یک ظرفیت منحصر به فرد است که با مدیریت درست و صرف هزینه‌های دقیق، می‌تواند استان را به قطب فرهنگی غرب کشور مبدل سازد، ظرفیتی که تا به امروز به خوبی بارور نشده و نیازمند یک حرکت و عزم جهادی است.

استاندار لرستان سپس با اشاره به اینکه جایگاه لرستان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است و چهره‌های ملی بسیاری در آن عرصه از لرستان برخواسته‌اند تأکید کرد: سرمایه انسانی لرستان در کشور بی‌نظیر است به گونه‌ای که در بخش‌های مختلف دولتی، نظامی و انتظامی کشور، همواره منشاء اثر هستند.

وی ادامه داد: وجه تمایز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، در وجه اسلامی آن خلاصه می‌شود و فعالیت دستگاه‌های وابسته به این وزارت باید به خوبی نشان‌دهنده این تمایز باشد.

زیویار در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بخش‌های بسیاری از فعالیت‌ها و وظایف این وزارت از جمله حوزه رسانه و مطبوعات، نیازمند بازنگری است و باید در زمینه ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد.

استاندار لرستان همچنین تصریح کرد: رسانه‌های لرستان باید منافع استان را ارجح بر منافع خود بدانند و فراهم نمودن زمینه کاهش فاصله مردم و مسئولین از مهمترین مأموریت‌های رسانه است.

در ابتدای این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ، گفت: دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان، طی سال‌های اخیر تعاملی سازنده داشته و با همکاری و پرهیز از موازی‌کاری، منشاء فعالیت‌های بسیار مؤثری بوده‌اند.

احمدحسین فتایی افزود: اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در تراز انقلاب اسلامی از مهمترین اولویت‌های ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و خوشبختانه لرستان تا پایان سال جاری میزبان سه رویداد ملی جشنواره فیلم، جشنواره موسیقی و جشنواره مد و لباس فجر و همچنین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی خواهد بود که همگی با محوریت نهادینه کردن روزافزون فرهنگ اسلامی ایرانی در سطح جامعه برگزار می‌شوند.  

وی سپس افزود: لرستان طی دو سال گذشته جز استان‌های برتر کشور در زمینه افزایش فضاهای تخصصی کتابخوانی بوده که با بهره‌برداری از پروژه‌ی کتابخانه‌های درجه یک بروجرد و الیگودرز به دست آمد که مجری ساخت هر دو پروژه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای اطلاع‌رسانی استان و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: این اداره کل در طی دو سال گذشته توانست در ارزیابی عملکرد وزارتی از رتبه 26 به حضور در جمع 5 استان برتر کشور ارتقاء یابد که با حمایت‌های مسئولین استانی محقق شده است.  

فتایی در پایان گفت: مجموعه دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان، با تمام توان در خدمت مردم نجیب استان و خدمتگزاران به این مردم شریف هستند.

در این دیدار مدیران کل اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت، کتابخانه‌های عمومی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا لرستان) نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها