دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
خليفان به کتابخانه نیاز دارد/اعلام آمادگی مسئولان

قاسم افسون با تاکید بر ضرورت ایجاد کتابخانه در شهر خلیفان شهرستان مهاباد گفت: از همكاری شورای شهر خليفان، برای دراختيار قرار دادن ساختمان‌های مازاد شهر و احداث كتابخانه عمومی در آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در آذربايجان‌غربی، نخستین جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی شهر خليفان، به رياست محمد‌امين صبوری، بخشدار و با حضور زانيار عزيزی، شهردار شهر خليفان؛ امير سامعی، رئيس شورای شهر، سيامند جوانبخت، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، چيا قادری، رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد؛ كريم ابراهيميان، مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز مهاباد و ساير مدعوين در بخشداری خليفان برگزار شد.

محمدامين صبوری، بخشدار خليفان با بیان اینکه تأسيس كتابخانه در این شهر محروم از الزامات و كاری بسيار ارزشمند است با اشاره به اهمیت اطلاعات فرهنگی، گفت: بخشداری خلیفان برای ایجاد كتابخانه در شهر خلیفان از آمادگی لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه كتابخانه در اين شهر بايد، اصولی و ماندگار باشد، ادامه داد: در زمينه مكان‌يابی مناسب، اهدای زمين و پرداخت سهم نيم‌درصدی شهرداری نیز اقدامات لازم انجام شده است.

قاسم افسون، عضو شورای اسلامی خليفان نیز در ادامه جلسه بيان کرد: وجود كتابخانه در خليفان و روستاهای اطراف برای مقابله با آسيب‌های فضای مجازی بسيار مهم و جزو نيازهای اساسی بخش خليفان است.

وی از همكاری شورای شهر خليفان، برای دراختيار قرار دادن ساختمان‌های مازاد شهر و احداث كتابخانه عمومی در آن خبر داد.

چيا قادری، رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد با تشريح چگونگی تشكيل انجمن در شهرهای فاقد انجمن و كتابخانه بیان کرد: انجمن‌ها ركن اساسی در پيشبرد امور كتابخانه‌‌ها هستند. فلسفه تشكيل انجمن‌ها، استفاده از ظرفيت همه دستگاه‌ها و نهادهای محلی در امر ساخت كتابخانه و ترويج فرهنگ  كتاب و كتابخوانی است.

در نظر گرفتن یکی از سه ساختمان دفتر شورای شهر، دفتر نمايندگی آموزش و پرورش و دار‌القرآن سازمان تبليغات برای ایجاد کتابخانه، پيگيری برای اهدای زمين از سوی اهالی شهر و ساخت كتابخانه همچنین واريز نيم‌درصد سهم كتابخانه‌ها از سوی شهرداری ازجمله مهم‌ترین مصوبات انجمن بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها