پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
اهدا بیش از ۵ هزار جلد کتاب به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام

منصور محبی، گفت: در مردادماه امسال بیش از ۵ هزار جلد کتاب به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در موضوعات مختلف، اهدا شد.

منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، هدف از این اقدام فرهنگی را ارائه خدمات و توزیع هدفمند و توسعه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی و توجه به خدمات عادلانه فرهنگی در میان ادارات و نمایندگی‌ های یادشده عنوان کرد.
 
وی افزود: ادارات و نمایندگی‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان به عنوان مراجع صدور و توسعه امور فرهنگی و هنری و رسانه‌ای و... نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم ایفا می کنند.
 
مولف کتاب «شخصیت‌پردازی در زمان دفاع مقدس» ادامه داد: توزیع هدفمند و عادلانه کتاب در این ادارات،این امکان را به مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها می‌دهد تا با بهره‌ گیری از ظرفیت کتاب‌های ارسالی و اهدایی، نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ های مختلف و تقویت منابع خوانداری انجمن‌های ادبی و هنری، رونمایی از آثار مؤلفان استانی، برگزاری برنامه نقد و بررسی و... اقدام کنند.
 
محبی افزود: این آثار در موضوعات مذهبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری،ادبی، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک و نوجوان به شهرستان‌ها ارسال شده تا جوامع هدف از این فرصت فرهنگی بهره‌مند شوند.
 
وی گفت: یکی از اهداف کلان و بلندمدت اداره‌‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و ترویج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، مخصوصاً در میان گروه‌های محروم و نیازمند و به دور از امکانات فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها