چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
مراسم نخستین سالگرد درگذشت «حیدر رحیم‌پورازغدی» برگزار می‌‎شود

مراسم نخستین سالگرد درگذشت اندیشمند انقلابی مرحوم حاج حیدر رحیم‌پورازغدی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، مراسم نخستین سالگرد درگذشت اندیشمند انقلابی مرحوم «حاج حیدر رحیم‌پورازغدی» پنجشنبه 17 شهریور با حضور جمعی از استادان و علاقه‌مندان وی در مشهد برگزار می‌‎شود.

استاد حسن رحیم‌پور ازغدی و حبیب رحیم‌پور ازغدی، فرزندان مرحوم حاج حیدر و محمد‌مهدی برادران سخنرانان این مراسم خواهند بود.

حاج حیدر رحیم‌پورازغدی، متولد سال ۱۳۱۱ در مشهد؛ از فعالان و مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که از سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره همراه با مبارزه علیه رژیم پهلوی، در کنار امام راحل‌(ره) و نیز رهبر انقلاب ایستاد و در سال‌های دهه هفتاد مقالاتی در نشریات مختلف ازجمله هفته‌نامه صبح می‌نگاشت و یکی از آثار وی کتاب «از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه» (سیر تحول انجمن‌های دینی از شهریور ۱۳۲۰ تاکنون) است.

مقام معظم رهبری در پیام تسلیت درگذشت حاج حیدر رحیم‌پورازغدی نوشتند: «سال‌های متمادی تلاش صادقانه‌ی برخاسته از غیرت دینی و انگیزه‌ی تحقق احکام و معارف اسلامی، نمایشگر بخش مهم زندگی آن مرحوم است.»

حاج حیدر رحیم‌پورازغدی 19 شهریور 1400 در سن 89 سالگی درگذشت و پیکر وی پس از اقامه نماز از سوی آیت‌الله سیدجعفر سیدان در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

مراسم نخستین سالگرد درگذشت اندیشمند انقلابی مرحوم حاج حیدر رحیم‌پورازغدی پنجشنبه 17 شهریور ساعت 10 صبح در سالن همایش موسسه فرهنگی قدس واقع در مشهد ، بلوار سجاد، بین سجاد یک و سه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها