چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
طرح «یک کتاب یک نهال» در خوزستان برگزار شد

مراسم روز جهانی کودک با برنامه‌ریزی طرح «یک کتاب یک نهال» در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خوزستان، مراسم  روز جهانی کودک، با حضور ناصر چنانی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اسفندیار صمیمی، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان چهارشنبه (20 مهر) در دبستان دخترانه وقفی هاشم موسی‌پور در منطقه کم‌برخوردار اهواز برگزار شد.

چنانی ضمن تبریک هفته جهانی کودک بیان کرد: با توجه به نامگذاری یک روز از هفته کودک با عنوان «کودک و محیط زیست» دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان با برنامه‌ریزی طرح «یک کتاب یک نهال» درصدد برآمد، این برنامه را در مدارس روستا و یکی از مناطق کم‌برخوردار اهواز برگزار کند.

وی هدف از اجرای این برنامه را توجه بیشتر به ترویج و گسترش کتابخوانی و حفظ و نگهداری محیط زیستی سالم، مسائل روحی و روانی کودک عنوان کرد.

چنانی با بیان اینکه اگر قرار است برای کودکان برنامه‌ریزی داشته باشیم، باید به لوازم دنیای کودکی توجه کنیم، اظهار کرد: امروز مشکلات عدیده‌ای خانواده و جامعه را در جهان درگیر کرده و همین امر، روابط اجتماعی و خانوادگی را متاثر کرده است؛ به نظر می‌رسد، دنیای کودک، یادآور این است که باید ترمیمی در این فضا و زندگی انسان‌ها برای تقویت روابط صمیمانه و انسجام کانون خانواده ایجاد شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضا‌های پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم گفت: توجه به کودکان برای همه دنیا ارزش دارد و برگزاری آئین روز جهانی کودک نیز بسیار مورد توجه واقع شده است.

اسفندیار صمیمی نیز دانش‌آموزان را آینده‌سازن این سرزمین خواند و عنوان کرد:  امیدوارم به یُمن وجود معلمان که رسالت‌شان شناسایی و هدایت استعدادهاست، دانش‌آموزان به آنچه استحقاق دارند، نائل شوند.
 

وی ادامه داد: آموختن و آموزش دادن در سنین کودکی مانند حکاکی بر روی سنگ است و آموزش در سنین بالاتر مانند نوشتن بر روی آب است؛ این نشان‌ می‌دهد چقدر آموزش، گفتن فضائل اخلاقی و تربیت صحیح فرزندان در سنین کودکی می‌تواند در آینده آن‌ها تاثیرگذار باشد.
 
صمیمی بیان کرد: شاید یکی از خلأهایی که با آن مواجه هستیم، بی‌توجهی به پرورش و آموزش کودکان است؛ مشکلات اقتصادی و زندگی و مسائل مختلف موجب شده، مدرسه و خانواده‌ها آن‌گونه که باید رسالت خود را در قبال فرزندان انجام ندهند؛ اما تلاش می‌کنیم براساس سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است، آنچه وظیفه داریم را برای آموزش و تربیت کودکان مصروف بداریم تا شاهد فرزندانی آینده‌ساز باشیم که همه استعداد خود را در بخش‌های مختلف به منصه ظهور برسانند.
براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در
به گزارش ایبنا؛ اهدای کتاب به دانش‌آموزان برای تشکیل کتابخانه مدرسه و نهال‌کاری ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها