چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
اعتبار 7 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب طرح‌های حمایتی به موسسات فرهنگی و هنری

برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب کمک‌های حمایتی جدول 17، در مرحله نخست مبلغ 7 میلیارد و 800 میلیون تومان به موسسات فرهنگی و هنری استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

مجید منادی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خوزستان، درباره طرح‌های حمایتی  موضوع جدول 17 گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک‌های حمایتی به نهادهای دینی و فرهنگی با عنوان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی وهنری، کتابخوانی و ارتقاء فرهنگ عمومی به موسساتی که دارای مجوز رسمی ثبت شده از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دارای شناسه ملی، اهلیت و صلاحیت باشند، کمک‌های حمایتی اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سراسر خوزستان طرح‌های هویت‌ساز متناسب با هویت شیعی و انقلابی و ولایی مردم استان حمایت  اداره‌ کل را دریافت می‌کنند، تاکید کرد: امیدواریم با تشکیل کمیته‌های تخصصی، نمایشگاه توانمندی‌های موسسات و موارد مشابه، فضایی فراهم شود که همه امور فرهنگی استان از سوی موسسات فرهنگی هنری برگزار شود.

منادی ادامه داد: فراخوان طرح حمایتی در سراسر استان اطلاع‌رسانی شد و اولویت در این دوره با شهرستان‌ها و طرح‌های ابتکاری، خلاقانه و موثر است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند طرح‌های خود در موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب فرمت خاص جدول 17  را تهیه و مکتوب تا تاریخ 4دی‌ماه به دبیرخانه این جدول واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارائه دهند.

مجید منادی در ادامه گفت: در موضوع حمایت‌های این اداره کل در قالب جدول ۱۷،  تاکنون تلاش  بر این بوده که عدالت کاملاً رعایت شود و صدور فراخوان نیز به همین دلیل است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: همه موسسات فرهنگی و هنری که دارای ثبت رسمی و حسابرسی مالی رسمی شدند؛ می‌توانند هریک از موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی را بررسی و برای اجرای طرح‌هایی که در کاهش این موارد کمک خواهد کرد ارائه کنند تا در کمیته جدول 17 طرح و در صورت تصویب، کمک‌های حمایتی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ریاست کمیته جدول 17 بر عهده نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان است، بیان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به‌عنوان عضو و دبیر کمیته، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان، نماینده مجمع نمایندگان استان در شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان ناظر کمیته از دیگر اعضای کمیته جدول 17 هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها