چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
تجلیل از هنرمندان و نویسندگان تأثیرگذار در عرصه هنر انقلاب کردستان

رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان کردستان از معرفی و تجلیل از هنرمندان و نویسندگان تأثیرگذار در عرصه هنر انقلاب استان همزمان با ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، نشست خبری کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان کردستان با حضور امین مرادی، رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان چهارشنبه(12 بهمن‌ماه) برگزار شد.

مرادی، با گرامیداشت و تبریک فرارسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر و با تاکید بر مردمی بودن این انقلاب گفت: دشمنان عزت و سرافرازی این ملت در تلاشند تا با بهره‌گیری از پاره‌ای مشکلات اقتصادی به ایجاد فاصله در بین نظام و ملت بپردازند اما غافل از آن هستند که این انقلاب با ریشه مردمی و با پشت سرگذاشتن همه توطئه‌های کوچک و بزرگ بازهم با تکیه بر همان مردم همه نقشه‌های شوم آنان را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: در جشن‌های امسال با توجه به به کیفیت برنامه‌ها و بهره‌مندی و بکارگیری از امکانات و توانمندی‌های ادارت و نهادهای مختلف در انجام مشترک برنامه‌ها است؛ برهمین اساس تلاش شده در ارائه برنامه‌ها ضمن توجه به افزایش شور و نشاط اجتماعی به استفاده بهینه از امکانات توجه شود.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان کردستان در تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر گفت: شاخص‌ترین برنامه که با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان و همراهی صدا و سیما برنامه‌ریزی شده است، اکران همزمان چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از 17 تا 23 بهمن‌ماه در دو سالن شماره 1 و 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: نمایشگاه تجسمی فجر با عنوان «شیواز» شامل 28 اثر از 12 هنرمند استان کردستان در رشته‌های مختلف تجسمی است که از 8 تا 15 بهمن در گالری سروه پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش درآمده است.

مرادی، با اشاره به مسابقه‌های فرهنگی هنری مختلف این کمیته گفت: مسابقه کتابخوانی به همت سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری جایزه ادبی شهیده فاطمه اسدی در کامیاران، برگزاری دومین همایش منطقه‌ای «مرد میدان»، برگزاری اردوی عکاسی به منطقه اورامانات، اهدای کتاب به متولدین 12 و 22 بهمن‌ماه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر 1401 در کردستان است.

وی با اشاره به همزمانی ایام دهه مبارکه فجر با میلاد فرخنده حضرت امیرالمومنین‌(ع) و ایام اعتکاف گفت: برگزاری محفل انس با قرآن در 44 کانون فرهنگی هنری شهر و روستا، جشن سه‌روزه نیشتمان، تجلیل و قدردانی از خانواده شهداء و ایثارگران، معرفی و تجلیل از هنرمندان و نویسندگان تاثیرگذار در عرصه هنر انقلاب، جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فجر از دیگر برنامه‌های است که در این ایام برگزار می‌شود.

رئیس کمیته هنری و فرهنگی ستاد دهه فجر به آذین‌بندی و نورافشانی فضای شهرهای استان به همت شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه ورزشی در تواحی منفصل شهری و حاشیه شهرها، برگزاری سومین جشنواره موسیقی خانقاهی غیررقابتی، افتتاح مجنمع فرهنگی و هنری شهرداری سنندج در خیابان شهدا از سوی شهرداری سنندج در کنار دیدار با ورزشکاران و مسئولان مردم نهاد با عنوان «جهاد تبیین» به همت سازمان ورزش و جوانان و رایگان کردن بازدید مردم از موزه‌های استان ازسوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا در کنار برگزاری این رویدادهای فرهنگی و هنری خدمات نظام در استان کردستان در بخش‌های مختلف برای افزایش آگاهی عموم جامعه بیان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها