چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
نهضت تبدیل کتاب‌های مکتوب به صوتی را آغاز کرده‌ایم

سرهنگ محمدرضا کاظمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در آیین رونمایی نرم افزار حادم در گرگان، گفت: نهضت تبدیل کتاب‌های مکتوب به صوتی را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در گلستان، نشست خبری و آیین رونمایی از نرم‌افزار بومی «حادم» با حضور سرهنگ محمدرضا کاظمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان و اهالی رسانه استان هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در چهارشنبه (19 بهمن‌ماه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سرهنگ کاظمی ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی و ایام معنوی ماه رجب، گفت: اهالی رسانه خودآگاه و توانمند در حوزه فضای مجازی و آشنا و در مواجهه با جنگ نرم رسانه‌ای دشمنان هستند؛ فضایی که هم یک دنیا فرصت و هم بی‌نهایت تهدید در دل خود دارد.

وی به برخی از فرمایشات، تاکیدات و تعابیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر در آن نخستین روزهایی که رهبر معظم انقلاب به مسئولان درباره فضای مجازی تاکیدهایی داشتند، توجه نشان داده می‌شد، معتقدم هم‌اکنون فضای مجازی و سواد رسانه‌ای جامعه وضعیت بهتری داشت.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان همچنین از ایجاد جنگ در ذهن‌ها از سوی دشمن و نیز جنگ ادراکی و شناختی گفت و افزود: معتقدم کوتاه‌ترین جنگ با دشمن همان هشت سال دفاع مقدس بود و به عمر انقلاب اسلامی با جنگ رسانه‌ای، اقتصادی، تروریستی دشمنان روبه‌رو بوده‌ایم که همچنان ادامه دارد. با دشمن همچنان در حال مقابله هستیم.

کاظمی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها، مسئله حفظ آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و در ادامه نشر آن‌ها است که به همت جوانان و فعالان به‌طور مستمر، آثار ضبط و ثبت می‌شود. اما در زمان نشر با توجه به هزینه‌ زیاد، به‌ویژه در حوزه کاغذ، همواره دغدغه داشته‌ایم و کمتر شاهد همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌ها برای چاپ آثار بوده‌ایم. پس از حدود 2 سال زمینه‌سازی و اقدام‌های اولیه، بر آن شدیم با طراحی نرم‌افزار «حادم» که برگرفته از عنوان (حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) است، در کنار  خدمات متعدد، قدمی برای نشر آثار در قالب نرم‌افزار برداریم.

سرهنگ محمدرضا کاظمی درباره نرم‌افزار حادم، گفت: این نرم‌افزار با سیستم‌عامل اندروید با هدف ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار، جهاد، شهادت، دفاع مقدس و مقاومت استان گلستان برنامه‌نویسی شده و با امکانات ویژه‌، یک نرم‌افزار کاربردی و روزمره است.

وی درباره قابلیت‌های نرم‌افزار خادم گفت: معرفی 4000 شهید استان گلستان به همراه قابلیت درخواست تکمیل اطلاعات، معرفی تولیدات مکتوب و غیرمکتوب و چندرسانه‌ای در حوزه شهادت، دفاع مقدس و مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار شهادت و دفاع مقدس به‌منظور انتقال به نسل‌های آینده و نیز رایگان و در دسترس بودن نرم‌افزار ازجمله ویژگی‌های آن است.

کاظمی ادامه داد: این نرم‌افزار قابلیت ارتباط دوسویه با کاربران را دارد و اشخاص می‌توانند با اداره کل به‌صورت دوسویه ارتباط برقرار کرده و به تبادل‌نظر و ارسال فایل و ویرایش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزار خادم با حجم کم در کافه بازار و سایت این دستگاه اجرایی، قابل دانلود است، افزود: نهضت تبدیل کتاب‌های مکتوب به صوتی را آغاز کرده‌ایم و در ادامه ضبط و ارائه پادکست را در نسخه‌های بعدی این نرم‌افزار در برنامه داریم. 54 کتاب از مجموع 190 کتاب چاپ‌ شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان را صوتی کرده‌ایم که هم‌اکنون بر روی نرم‌افزار 30 عنوان کتاب قابل بهره‌برداری و دسترس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در خاتمه، گفت: تقویم، اذان گویا، ذکر شمار، قرآن و ادعیه، معرفی آثار ناشران استان در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است. در تلاشیم موارد کاربردی دیگری را در نسخه‌های بعدی این نرم‌افزار بومی که به ابتکار استان گلستان ایده‌پردازی و  طراحی شده، اضافه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها