پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
حضور در نمایشگاه کتاب تهران برای ناشر، نویسنده و مردم مغتنم است

یک نویسنده و پژوهشگر خراسانی گفت: حضور در نمایشگاه کتاب تهران همواره برای ناشر، مردم، نویسنده و تمامی اهالی و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی مغتنم بوده و هست.

سید خلیل حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد با اشاره به نمایشگاه کتاب 1402 افزود: نمایشگاه کتاب بهانه‌ای است تا علاقه‌مندان کتاب از اقصی‌نقاط کشور گردهم جمع شوند، در خصوص کتاب گفت‌گو کنند، با تازه‎‌های نشر آشنا شوند و مجموعه این اتفاقات برای دوست‌داران کتاب جذاب و مبارک است.

 وی همچنین در خصوص نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: نمایشگاه مجازی برای افرادی که در دیگر شهرها هستند و دسترسی به تهران برای آن‌ها مشکل است، بسیار مفید است.

حسینی یادآور شد: به خاطر دارم همواره در دوره‌های قبل برگزاری نمایشگاه ما در شهرستان‌ها با مشکل بلیت روبرو بودیم، حتی با وجود اینکه از یک‌ماه قبل به دنبال بلیت بودیم، باز هم با مشکل مواجه می‌شدیم.

این ویراستار و فعال فرهنگی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب برای ما که در شهرستان‌ها هستیم امکان استفاده و بهره مندی از نمایشگاه را فراهم می‌کند چراکه این‌گونه دیگر هزینه اقامت و بلیت رفت و آمد و.. را هم پرداخت نمی‌کنیم.
 
حسینی  با اشاره به برخی آسیب‎‌ها در خصوص ادوار گذشته نمایشگاه کتاب نیز گفت: متاسفانه عوض شدن مکان نمایشگاه بین‌المللی کتاب که طی سال‌های گذشته چندین بار اتفاق افتاد بسیار ناراحت‌کننده بود و به خاطره جمعی افراد در محلی که سال‌ها نمایشگاه برپا بوده است آسیب زد.

 وی ادامه داد: امیدوارم در سال‌های آینده امکانات بیشتری برای ناشران پیش‌بینی شود تا ناشران شهرستانی و خصوصی با دغدغه کمتر امکان حضور در این رویداد مهم فرهنگی کشور را داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: هرچه حمایت از ناشران خصوصی در قالب‌های مختلف مانند یارانه، مشارکت در هزینه‌های اسکان و تردد و حمل و نقل بیشتر شود بدون تردید شاهد رونق بیشتر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال های آتی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها