شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
نمایشگاه کتاب همواره در افزایش سرانه مطالعه تاثیرگذار بوده‌است

مدیر انتشارات نورالکتاب در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه‌های کتاب، هم در مقیاس محلی و شهری و هم در مقیاس کشوری همواره در افزایش سرانه مطالعه تاثیرگذار بوده‌اند.

سید مهدی حسینی‌میلانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، افزود: کتاب دوستی آرام و بی سر و صدا است و در جامعه امروز که افراد با انواع تنش‌ها، اضطراب‌ها و مشکلات روانی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند کتاب‌خوانی در تسکین و کاهش استرس بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه کتاب به انسان هدف می‌دهد، اظهار کرد: انسان می‌تواند با کتاب‌خوانی بیشترین نتایج علمی و بیشترین بهره را از حال و آینده ببرد؛ کتاب باعث تقویت تمرکز و تقویت تفکر نقاد ما می‌شود.

مدیر انتشارات نورالکتاب با اشاره به فراگیری بی‌تفاوتی اجتماعی در زندگی امروزه، تاکید کرد: فضای مجازی و شبکه‌های متنوع و رنگارنگ ‌اجتماعی، ما انسان‌ها را آنقدر از یکدیگر دور کرده که نسبت به جامعه و محیط اطراف‌مان بی‌تفاوت شده‌ایم و انگار دیگر هویت‌مان در رسانه‌های مجازی شکل می‌گیرد اما کتاب و بار احساسی یک کتاب، منجر به بازسازی حس همدردی و تقویت حس تعلق‌خاطر ما به محیط پیرامون‌مان می‌شود و این مهم خلا بزرگی است که در جامعه حس می‌شود.

حسینی میلانی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی بسیار خوب و ارزشمند برای تشویق مردم به کتاب‌خوانی است که امیدوارم با همراهی خوب مردم و ناشران امسال هم شاهد برگزاری نمایشگاهی پر رونق باشیم.

وی افزود: در انتشارات نورالکتاب به همراه همکارانم از 15 سال قبل تاکنون 500 جلد کتاب را به چاپ رساندیم و اغلب کتاب‌ها مذهبی و پاسخ به شبهات بوده‌اند. چراکه دین اسلام کامل‌ترین دین است.

مدیر انتشارات نورالکتاب گفت: در سال‌های گذشته تا قبل از همه‌گیری کرونا بنده هر سال در نمایشگاه کتاب شرکت می کردم اما الان دیگر شرکت در نمایشگاه برای برخی ناشران مقرون به صرفه نیست و به طبع آن ماهم نمی‌توانیم امسال در جشنواره حضور داشته باشم.

سید مهدی حسینی‌میلانی بیان کرد: امیدوارم سوبسیدهایی برای ناشران در نظر گرفته شود تا قیمت کتاب‌ها به مرور پایین‌تر بیایند و مردم هم بتوانند بیشتر کتاب بخرند و بخوانند چراکه با افزایش قیمتِ کتاب، قدرت خرید مردم پایین آمده است مردم هم به خرید هرکتابی رغبت نشان نمی‌دهند و سلیقه جامعه بیشتر به سمت رمان و کتاب‌های تاریخی و روانشناسی رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها