یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
اردوی کتاب کودکان بومهن در نمایشگاه کتاب تهران

غرفه كودكان درسی و چهارمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از پر جنب و جوش ترین بخش‌های این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود. اینجا از خرید كتاب تا انواع بازی و مسابقه برای كودكان مهیا است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، نمایشگاه بین المللی كتاب تهران یكی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی كشور است. كتاب‌خوان‌های حرفه‌ای تمام سال را منتظر برگزاری نمایشگاه در ماه اردیبهشت هستند و از اقصی نقاط كشور برای خرید كتاب به پایتخت آمده و شاهد تازه‌های نشر كشور خواهند بود.

غرفه كودك و نوجوان یكی از غرفه‌های مهم نمایشگاه است، ناشران كودك و نوجوان نیز كتاب‌های مربوط به این گروه سنی را برای بازدیدكنندگان خود عرضه می‌كنند.

وقتی وارد غرفه كودك می‌شوی، جنب و جوش وهیجان كودكانه به چشم می‌خورد و خود به خود آن شور و هیجان كودكانه باعث می شود تا وارد غرفه كودك شوی بعضی از ناشران غرفه خود را به گونه‌ای تزئین و فضاسازی كرده‌اند تا برای كودك جذاب باشد. برخی غرفه‌ها ازعروسك‌ها و تابلوهای شخصیت‌های عروسكی انیمیشن‌های ایرانی  رای جلب بازدیدكنندگان استفاده كرده‌اند.

در اقدامی زیبا حجت الاسلام حميد مصيبي امام جماعت مسجد احمديه بومهن در اقدامي خلاقانه، گروهي از کودکان و نوجوانان را در قالب اردوي کتاب براي بازديد از سي و چهارمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران به مصلي امام خميني(ره) آورده است.با او در غرفه کتاب‌های به‌نشر آشنا شديم.

حجت الاسلام مصيبي درباره انگيزه‌اش براي حضور گروهی در نمايشگاه کتاب گفت: درمسجد هميشه براي بچه‌ها کلاس‌های هنری، تئاتر، قصه گويی، کتابخوانی و ... برگزار می‌کنم و در مناسبت‌های گوناگون اردو می‌رويم. اما اين اردو مزيت‌های بيشتری نسبت به ساير اردوها دارد.

او ادامه می‌داد: آشنايی با فضای نمايشگاه و ناشران، مشاهده و تهيه کتاب‌هايی با موضوعات متنوع و مفيد و ديدار با نويسندگان، شوق کودکان را براي خواندن و مطالعه بیشتر مي‌کند و نيز باعث مي‌شود تا بعدها خودشان براي حضور در اين رويدادها برنامه ريزي کنند.

 امام جماعت مسجد احمديه بومهن اظهار می‌کند: گسترش فرهنگ كتاب و كتابخوانی در گرو توجه به كودكان و انتشار كتاب ‌هایی جذاب و خواندنی برای این گروه سنی است که خوشبختانه امسال آثار خوبی برای کودکان و نوجوانان در موضوعات متنوع منتشر شده است.

 امام جماعت خوش‌روی مسجد احمديه که خود کار هنری انجام می‌دهد و با علاقه‌ای که به نویسندگی دارد يکي از آثارش آماده چاپ شده است، در خصوص ويژگی‌های کتاب‌های دينی و مذهبی براي کودکان و نوجوانان توضیح می‌دهد: نويسندگان می‌توانند مباحث دينی را بصورت مستقيم و هم غيرمستقيم در قالب داستان و رمان بيان کنند؛ اما برای گروه سني کودک ونوجوان بهتر است از روش غير مستقيم براي انتقال مطالب بهره گرفت. زيرا اين شيوه براي مخاطب عام اثرگذارتر است. وقتي مخاطب عام به مخاطب خاص تبديل شد آن زمان مي‌توانيم از روش مستقيم براي بيان معارف دينی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها