سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
فروش ده‌میلیارد‌ریالی بازار کتاب‌های علوم اجتماعی در سال گذشته/ فلسفه در رتبه آخر ایستاد

سالن یاس سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تقسیم‌بندی موضوعی کتاب‌ها و ارایه آمارهای مختلف در حوزه نشر کتاب‌ها انعکاس دهنده کارنامه نشر آثار علوم انسانی است. در این میان بازار کتاب‌های علوم اجتماعی با 10 میلیارد ریال فروش بیشترین سهم بازار کتاب های علوم انسانی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران علاوه بر تقسیم‌بندی غرفه‌ها بر اساس ناشران اقدام به تقسیم‌بندی موضوعی کتاب‌ها در سالن یاس نیز کرده است و مخاطبان می‌توانند حوزه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با کتاب‌های شاخص حوزه‌های مختلف آشنا شود.

ادبیات، شعر، علوم اجتماعی، فلسفه دین و ... از جمله دسته‌بندی‌هایی است که در سالن یاس صورت گرفته است و مخاطبان می‌توانند با آخرین کتاب‌های منتشر شده در این حوزه‌ها آشنا شوند. 

بر اساس آمار منتشر شده در این سالن در سال 1401، در حوزه علوم اجتماعی 13 هزار و 270 عنوان کتاب تولید شده است که از این میزان ده هزار و 325 کتاب در حوزه تألیف و دو هزار و 945 کتاب به صورت ترجمه وارد بازار نشر شده است. حجم فروش در این بخش نزدیک به 10 میلیارد ریال بوده است.

در گروه فلسفه هفت هزار و 123 عنوان کتاب در سال 1401 منتشر شده است که چهار هزار و 52 عنوان به صورت تألیف و سه هزار و 71 عنوان ترجمه بوده است. در گروه فلسفه سه هزار  و 196 عنوان کتاب نیز به عنوان چاپ اول و تجدید چاپ منتشر شده است. در این بخش بیش از 5 میلیارد ریال حجم فروش صورت گرفته است. 

در گروه دین نیز 9 هزار و 471 عنوان کتاب در سال 1401 تولید شده است که هفت هزار و 975 عنوان به صورت تألیف و هزار  و 442 عنوان به صورت ترجمه وارد بازار نشر شده است. در این بخش نیز بیش از 6 میلیارد ریال فروش صورت گرفته است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها