سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
گردهمایی زنان سیاستمدار در «جمهوری»/ از آنگلا مرکل تا مارگارت تاچر

سه کتاب «آنگلا مرکل، تاثیرگذارترین رهبر اروپا» نوشته متیو کرتراپ ترجمه مریم الماسی، «الیزابت ملکه مدرن» اثر سالی بیدل اسمیت با برگردان نسترن حبیبیان و «مارگارت تاچر، بانوی آهنین» به قلم جان کمبل با ترجمه زهرا پورنیک صفت در غرفه انتشارات جمهوری خودنمایی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پوستر سه کتاب «آنگلا مرکل، تأثیرگذارترین رهبر اروپا» نوشته متیو کرتراپ ترجمه مریم الماسی، «الیزابت ملکه مدرن» اثر سالی بیدل اسمیت با برگردان نسترن حبیبیان و «مارگارت تاچر، بانوی آهنین» به قلم جان کمبل با ترجمه زهرا پورنیک صفت در غرفه انتشارات جمهوری در نمایشگاه کتاب 1402 خودنمایی می‌کند. 

کتاب «الیزابت ملکه مدرن» اثری نوشته «سالی بیدل اسمیت» است که اولین بار در سال 2012 چاپ شد. نویسنده در این کتاب به زندگی «ملکه الیزابت دوم» می‌پردازد، از دریافت لقب «وارث مقدر» در جوانی و تجربه نخستین عشق، تا دستیابی او به تاج و تخت و تبدیل شدن به ملکه کنونی انگلیس. «اسمیت» با بیش از 200 نفر از افرادی که با ملکه دیدار یا تعامل داشته‌اند، مصاحبه کرده است. افرادی همچون دو رئیس‌جمهور «بوش»، «لوسین فروید»، «هلن میرن»، و «پل مک کارتنی»، و همین‌طور خویشاوندان و دوستان کمتر شناخته شده‌اش. «اسمیت» موفق می‌شود به واسطه خاطراتی که نوع شخصیت ملکه را به نمایش می‌گذارند، تصویری جالب توجه را از زندگی شخصی «الیزابت دوم» خلق کند.

توجه موشکافانه صدراعظم به جزئیات
کتاب «آنگلا مرکل» اثری نوشته «متیو کوتراپ» است که نخستین‌بار در سال 2016 به انتشار رسید. نویسنده در روایت خود از مسیر حرفه‌ای «مرکل»، به شکلی منحصر به فرد بر تفاوت‌ها در فرهنگ سیاسی میان کشورهای واقع در دو سوی اقیانوس اطلس تأکید می‌کند. «مرکل» که دختر کشیشی «لوتری» در آلمان شرقی کمونیست بود و دانش آموزی نخبه در ریاضیات و زبان به حساب می‌آمد، پس از گذراندن دوران دانشگاه، مدرک دکتری خود را در رشته شیمی کوانتوم دریافت کرد. اما تا فروپاشی کمونیسم و سقوط دیوار برلین در سال 1989 طول کشید تا «مرکل» وارد دنیای سیاست شود. نویسنده بیان می‌کند که «مرکل» در مقام صدر اعظم، توجهی موشکافانه را نسبت به جزئیات از خود نشان داده که می‌توان رد آن را در دوران کودکی او پیدا کرد: زمانی که «آنگلا» 9 سال داشت، شعارش این بود: «هیچ وقت از خودت ناتوانی نشان نده.»

زنی بی‌نظیر در عرصه سیاست بریتانیا
کتاب «بانوی آهنین» اثری نوشته «جان کمبل» است که اولین بار در سال 2009 به انتشار رسید. در این کتاب که به عنوان منبع الهام برای ساخت فیلم «بانوی آهنین» استفاده شد، زندگی اولین نخست‌وزیر زن در بریتانیا را پی می‌گیریم از دوران کودکی و نوجوانی او در «گرانتام» تا نبرد غیرمنتظره او با «ادوارد هیث» برای رهبری حزب محافظه کار و کنار رفتن همیشگی او از قدرت. این کتاب، شرحی خارق‌العاده از زنی خارق‌العاده است. «جان کمبل» زنی بلندپرواز و مصمم را به تصویر می‌کشد که کارش را با ترس و تردید آغاز می‌کند اما پس از وقوع جریانات «فالکلند»، خودرأی‌تر و بی‌پرواتر می‌شود و در نهایت، اعتماد همکارانش را از دست می‌دهد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها