سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
افزایش قیمت کتاب مانعی برای کتاب خواندن نیست

استاندار لرستان در دیدار با رئیس سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: افزایش قیمت کتاب، نمی‌تواند مانعی برای نخریدن و نخواندن کتاب باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، هفتمین روز از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، فرهاد زیویار، استاندار لرستان با همراهی، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد کرم‌الهی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، ضمن دیدار با یاسر احمدوند، رئیس این دوره از نمایشگاه کتاب و غرفه‌های ناشران لرستانی حاضر در نمایشگاه بازدید کرد. 

زیویار در این دیدار با بیان اینکه قیمت کاغذ گران است و کتاب‌ها با قیمت زیاد منتشر می‌شود و این نکته‌ای است که سرعت و شتاب خرید کتاب را کم می‌کند، عنوان کرد: افزایش قیمت کتاب، نمی‌تواند مانعی برای نخریدن و نخواندن کتاب باشد؛ چراکه با قیمت‌های متوسط نیز  امکان خرید 5 عنوان کتاب، سال وجود دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه کتاب فقط متن نیست، و اثری از صاحب اثر نیست، عنوان کرد: نشر، چرخه‌ای را به وجود می‌آورد که یک بخش آن اطلاعات کتاب و مخاطب است.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره ارزش کتاب را باید مد نظر قرار داد گفت: کتاب از بین رفتنی نیست.

استاندار لرستان برگزاری نمایشگاه کتاب را برای هر موضوعی مفید دانست و افزود: بخش‌های مختلفی که در نمایشگاه‌ها مخاطب قرار می‌گیرند می‌توانند، تبادل اطلاعات و تجربیات را داشته باشند، به نوعی نمایشگاه هم اطلاع‌رسانی، هم اطلاع دادن و هم جمع کردن ظرفیت‌ها است.

در این دیدار احمدوند گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه بیان کرد. 

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها