سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
چاپ سی‌ام «تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران» در نمایشگاه سی و چهارم

انتشارات لوح فکر چاپ سی‌ام کتاب «تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران» به روایت رضا نیازمند را به نمایشگاه کتاب 1402 آورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات لوح فکر چاپ سی‌ام کتاب «تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران» به روایت رضا نیازمند را به نمایشگاه کتاب 1402 آورد.

روایت دکتر «ضا نیازمند از زندگی خود، به‌ویژه زندگی مدیریتی و صنعت‌گری در سراسر سلطنت پهلوی دوم است که بخشی از آن مربوط است به دوره کوتاه، اما بی‌نظیر سلطه تکنوکراسی بر توسعه صنعتی ایران در دهه ۱۳۴۰ شمسی. روایت‌هایش گوشه‌هایی ثبت نشده در تاریخ توسعه صنعتی ایران را روشن می‌کند؛ نتیجه تحقیقات زیادی را به زیر سؤال برده و به چالش می‌کشد و سؤالات و موضوعات متعددی را مطرح خواهد کرد.

«تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران» اثری است که در آن زندگی حرفه‌ای دکتر رضا نیازمند به قلم علی‌اصغر سعیدی به تصویر کشیده شده است. رضا نیازمند از چهره‌های برجسته مدیریت صنعتی بوده که بخشی از عملکرد او به دهه چهل شمسی و دوران سلطنت پهلوی دوم برمی‌گردد. در این دوره شاهد غلبه تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران هستیم که با وجود شکوفایی عظیم اقتصادی و تجربه رشد اقتصادی دو رقمی، بخش‌های مختلفی از آن در تاریخ گسترش صنعت ایران ناشناخته است. روایت رضا نیازمند از زندگی خویشتن و عملکردی که در این دوره داشته، نکاتی را آشکار می‌کند که در تاریخ‌نگاری‌ها ثبت نشده است و علاوه بر ایجاد سوالات متعدد در ذهن خواننده، نتایج بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در این عرصه را به چالش می‌کشد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها