پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
نویسنده حوزه  کودکان باید با بعد ذهنی و روانی کودک آشنا باشد

قم- یک روانشناس کودک با تاکید بر بعد شناختی کودک برای نویسنده، بیان کرد: نویسنده کودک باید با بعد ذهنی و روانی کودک آشنا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، یوسفی در کارگاه روز نخست اولین دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان در کارگاه «روانشناسی کودک»، گفت: وارد شدن به روان کودک ساده نیست. بعد جسمی کودک خیلی راحت به آن احترام گذاشته می‌شود و نیازهای آن برطرف می‌شود اما بعد روحی و روانی چون دیده نمی‌شود ممکن است خیلی به آن توجه نشود.
 
وی تاکید: مادرها به بعد زیستی خیلی اهمیت می‌دهند و مراقبت می‌کنند که به او آسیبی نرسد اما این حساسیت درباره بعد روانی کودک جدی گرفته نمی‌شود.
 
این کارشناس روانشناسی کودکان، ادامه داد: کودک دوره‌های مختلفی را سپری می‌کند. از یک سالگی تا سه سالگی یک دوره محسوب می‌شود و از ۷ سالگی تا ۱۱ سالگی هم یک دوره به حساب می‌آید. هر کدام از این دوره‌ها باید با دقت با آن برخورد کرد.
 
وی تصریح کرد: اندیشمندان به بعد شناختی کودک توجه می‌کنند که شناخت او چگونه افزایش پیدا می‌کند. حتی در دوقلوهای همسان‌ها شخصیت‌ها و افکار مختلفی دارند. چه اتفاقی برای کودک می‌افتد؟
 
یوسفی یادآور شد: امروز می‌خواهیم در مورد بعد شناختی کودک کار کنیم چرا که شما می‌خواهید برای بعد ذهنی و روانی کودک داستان و شعر تولید کنید و به نظرم نویسنده باید با این مطالب آشنا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها