جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
دوره‌های آموزشی پیشرفته و تخصصی ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود

قم- معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه از برگزاری دوره آموزشی «قاصدک»، گفت: در آینده دو دوره پیشرفته و تخصصی ادبیات کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

حامد محقق در حاشیه برگزاری دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان «قاصدک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به نبودن مرکز تخصصی برای آموزش ادبیات کودک و نوجوان، گفت: متاسفانه در کشور ما مرکزی وجود ندارد که به صورت تخصصی آموزش ادبیات کودک و نوجوان عرضه کند و دلیل برگزاری دوره آموزش «قاصدک» آموزش تخصصی به افراد علاقه‌مند بود تا بتوانیم شاهد حضور نسل جدیدی از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان باشیم.
 
وی افزود: این دوره، اولین دوره طرح «قاصدک» است و هر دوره انشالله سه بخش دارد. هم اکنون فصل مقدماتی آن برگزار می‌شود و انشالله در آینده دو دوره پیشرفته و تخصصی برگزار خواهد شد.
 
معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، به کاربدی بودن کارگاه‌های این دوره پرداخت و بیان کرد: ما کلاس‌ها را به خاطر اینکه تئوری محض نباشند، به صورت کارگاهی قرار دادیم. تعداد هر کلاس را حدود ۲۵ نفر دیدیم تا استاد و شاگرد بتوانند کارها را به همدیگر بررسی کنند و انشالله در پایان دوره شاهد آثار خلق شده باشیم.
 
محقق تصریح کرد: از سراسر کشور در این دوره حضور دارند و از استان‌هایی که به نوعی دور از تهران محسوب می‌شوند، ما هنرجوی علاقه‌مند داریم.
 
وی روند کار دعوت از هنرجویان در این دوره را تشریح کرد و یادآور شد: روند کار به این صورت بود از طریق پایگاه نقد داستان و شعر هنرجویان ثبت‌نام می‌کردند و آثارشان را ارسال می‌کردند، یک پایش اولیه صورت می‌گرفت و افرادی که کارهای برتری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان داشته اند به دوره دعوت شده‌اند. ۴۰ نفر هنرجوی شعر داشتیم و ۵۶ نفر هنرجوی داستان در این دوره شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها