جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
نرخ تجدید چاپ ادبیات کودک و نوجوان بیشتر از چاپ اول است

قم- مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان آمار چاپ کتاب کودک و نوجوان، گفت: نرخ تجدید چاپ ادبیات کودک و نوجوان بیشتر از چاپ اول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، علی رمضانی عصر جمعه در آیین اختتامیه نخستین دوره  آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «قاصدک» که در مجتمع فرهنگی - آموزشی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم از این اتفاقی که در جوار مسجد جمکران افتاد و در این عصر از محضر امام زمان (عج)درخواست می‌کنیم که برای استمرار این برنامه، مهر تایید را مرحمت کند.
 
وی بیان کرد: حوزه آموزش کودکان و نوجوان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در نمایشگاه کتاب اخیر موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت نیز مسئله تالیف بود.
 
رمضانی گفت: ۱۹ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان هر ساله منتشر  می‌شود که شامل حدود ۱۲ هزار مورد تالیف و 7 هزار مورد ترجمه است. البته در رده ادبیات کودک و نوجوان، نرخ تجدید چاپ بیشتر از چاپ اول است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران تاکید کرد: همه افرادی که در این حوزه فعالیت دارند مطلع هستند که ما مورد هجوم آثار ترجمه‌ای هستیم که در این راستا تربیت افرادی که بتوانند به عنوان نویسنده و شاعر در مقابل این آثار ترجمه بایستند مورد توجه ما قرار دارد.
 
رمضانی اضافه کرد: ملاک انتخاب ما در دوره‌های بعدی  غنای آثار شرکت کنندگان  در دوره حاضر است و برگزیدگان می‌توانند در دوره‌های بالاتر حضور پیدا کنند.
 
وی عنوان کرد: در این دوره شاهد افتتاح دفتر کودک و نوجوان خانه کتاب بودیم و موضوع تربیت نویسنده و  بررسی آمار تولید حوزه کتاب کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 
 
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از همه دست اندرکاران و  افرادی که از ۲۲ استان کشور در این دوره آموزشی حضور داشتند تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها