جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
قم افراد صاحب قلم متعهد تربیت می‌کند

قم- معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با اشاره به سبقه قم در تربیت نویسنده گفت: قم افراد صاحب قلم متعهد تربیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، فرهاد فلاح عصر جمعه در آیین اختتامیه نخستین دوره  آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «قاصدک» که در مجتمع فرهنگی - آموزشی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، گفت: آنچه بسیار جدی و ضروری به نظر می‌رسد تربیت نسل نویسنده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به ویژه نویسندگان جوان است.
 
وی بیان کرد: موضوعی که قبلاً در قم اتفاق افتاده است و لازم است قم به روزهای اوج خود برای تربیت افراد که در حوزه کودک قلم می‌زنند، برگردد. ما به شدت به این موضوع نیاز داریم و قم افراد صاحب قلم متعهد تربیت می‌کند. قم زمینه شکل‌دهی به این موضوع را دارد و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم کم است. باید به سمت تولید آثار فاخر به سبک ایرانی – اسلامی حرکت کنیم.
 
فلاح توضیح داد: کانون این موضوع را در سرلوحه کار قرار داده است در این زمینه در کانون وجود دارد که برای تربیت نویسنده متعهد نسل جوان همکاری لازم را انجام دهد.
 
معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، تصریح کرد: ما اکنون 3 هزار نوجوان تربیت یافته در حوزه شعر و داستان داریم و برخی آثارشان به مرحله تولید و چاپ کتاب رسیده است و ما به زودی از باشگاه نخبگان نویسندگان جوان شعر و داستان رونمایی خواهیم کرد.
 
این مسئول فرهنگی اضافه کرد: آنچه امروز در حوزه ادبیات کودک و نوجوان مورد انتظار است، آموزش به نسل جوان است و بعد باید به صدور آثار در عرضه بین‌المللی اهتمام جدی صورت بگیرد.
 
وی یادآور شد: فکر می‌کنم خیلی از آثار در قم حبس می‌شوند و امکان عرضه در سطح بین‌المللی  را پیدا نمی‌کنند. در آخرین دیداری که با آقای پوروهاب داشتم درباره همین موضوع صحبت کردیم که چه آثاری را می‌توانیم در سطح بین‌المللی منتشر کنیم.
 
 
ما با بحران توزیع آثار مواجهیم
 
در بخش دیگری از این برنامه مسعود معینی‌پور، معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بیان کرد: در حوزه ادبیات کودک و نوجوان یک نسل پربرکت در قم وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: دنیای نشریات دنیایی است که هزینه دارد اما برای ادامه کار بحران اصلی، بحران توزیع است. از آقای احمدوند وآقای رمضانی خواهش داریم تامل جدی در بحث توزیع داشته باشند .
 
معینی‌پور تصریح کرد: بحران توزیع پر هزینه است و رقبای ما خیلی وضعشان در این حوزه توزیع خوب است. باید یک سامانه راه بیفتد و کل ادبیات داستان کودک و نوجوان آنجا تجمیع شود. بحران توزیع  از این طریق حل شدنی است.
 
وی ادامه داد: نکته دوم در باب حوزه شعر و داستان کودک و نوجوان این است که قالب‌های قدیمی جوابگو نیست. باید به سمت قالب‌های جدید مثل فیلمنامه برویم که آثار انیمیشن تولید کنیم تا کودک بتواند با موضوع ارتباط بگیرد.
 
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، یادآور شد: هزینه مجلات تعاملی بالا است اما با ظرفیت‌هایی که وجود دارد از اساتید خواهش می‌کنم حرکتی به سمت نوشتن فیلمنامه و زیر ساخت انیمیشن به وجود بیاورند تا کارهای تعاملی ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها